Publicitat
Publicitat

TELEVISIÓ

El discurs del rei registra 7,1 milions d'espectadors, els mateixos que el 2010

Més expectació, la mateixa audiència

L'interès mediàtic del cas Urdangarin no ha significat més audiència per al missatge nadalenc del rei. Els 7.165.000 d'espectadors pendents de les seves paraules van ser gairebé els mateixos que els del 2010.

Un total de 7.165.000 d'espectadors van seguir la nit de Nadal el discurs de Joan Carles I, retransmès en un total de trenta cadenes de televisió entre estatals, autonòmiques i creades específicament a partir de la posada en marxa de la TDT. Twitter bullia abans i després de les paraules del monarca, les apostes online sobre si hi hauria alguna referència a Iñaki Urdangarin en el missatge nadalenc van esdevenir notícia i els mitjans van dedicar una àmplia cobertura al discurs d'enguany.

La màxima expectació suscitada pel cas Urdangarin i la crisi que ha obert en la monarquia espanyola no es va traduir, però, en resultats d'audiència. La quota de pantalla va ser un 64,2%, la més baixa de l'última dècada: un percentatge que queda molt lluny del màxim registrat el 2001, amb un 87,6% de share .

L'audiència, a la baixa

El discurs del rei del 2011 pràcticament va obtenir els mateixos televidents que l'any anterior, quan un total de 7.165.000 d'espanyols -un 65,6% de share - van sopar pendents de la retransmissió des del Palau de la Zarzuela. En aquella edició, el missatge nadalenc ja havia baixat en nombre de seguidors: en concret un 6,4% de share respecte al 2009.

La irrupció de propostes alternatives amb l'arribada de la TDT i la multiplicació de l'oferta de televisions per satèl·lit i cable han anat minvant l'audiència any rere any. Un dels exemples és la MTV, que com ja va fer l'any passat va emetre a les 21.00 un missatge nadalenc alternatiu a càrrec de Mario Vaquerizo, el marit d'Alaska, dins l'especial de Nadal. El seu discurs va registrar un 0,9% de quota de pantalla i 45.000 espectadors.

La 1 va ser la cadena que va suscitar més fidelitat amb el discurs reial -amb més de 2,8 milions d'espectadors i un share del 25,5%- a tot l'Estat, excepte a Catalunya. La van seguir Telecinco (1.184.000 de televidents i un 10,6% de quota de pantalla) i Antena 3 (1.102.000 i un 9,9% de share ).

A Catalunya, un total de 389.000 espectadors van veure el missatge nadalenc del rei a través de TV3, una xifra que significa el 22,4% de l'audiència. La 1 va ser l'opció de 318.000 catalans, un 17,9% de quota de pantalla.

El màxim 'share', a Castella i Lleó

El discurs va obtenir més quota de pantalla entre les dones: un 66%, davant dels 62,1% dels homes. Els més grans van demostrar també tenir més arrelat el costum de seguir el missatge reial. La màxima audiència va donar-se entre els majors de 45 anys -65,5% entre 45 i 64 i un 80% entre els individus més grans d'aquesta edat-. Entre els joves d'edats entre 14 i 24 anys, la quota va ser d'un 48,2%.

Per comunitats autònomes, Castella i Lleó va ser la que va obtenir un share més elevat (73,5% i 440.000 espectadors), seguida de Múrcia (70,2% i 250.000 espectadors) i Astúries (69,8% i 179.000 espectadors). Completen els primers cinc llocs de la classificació el País Valencià (69,8% i 867.000) i l'Aragó (68,3% i 210.000). En el cas de Catalunya, 1.110.000 d'espectadors van sentir el missatge nadalenc de Joan Carles I. La quota de pantalla va ser d'un 62,4%.

En el conjunt de les cadenes que van emetre el discurs del rei, l'audiència acumulada va ascendir a 8.579.000 espectadors, els quals van veure almenys un minut de la intervenció del monarca, que va durar 13 minuts.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT