Publicitat
Publicitat

La fusió entre La Sexta i Antena 3 podria ressuscitar després de passar pel consell de ministres

El govern espanyol revisarà les condicions imposades per la Comissió Nacional de la Competència a les dues cadenes, que ara per ara les consideren injustes

El govern espanyol revisarà les condicions imposades per la Comissió Nacional de la Competència (CNC) per a la fusió d'Antena 3 i de La Sexta, que les dues cadenes de televisió consideren inassumibles.

Fonts del ministeri d'Economia han informat que les condicions de l'operació s'elevaran al consell de ministres, que tindrà de termini un mes per decidir si fa modificacions o no.

Aquestes condicions s'han de revisar en una reunió del gabinet, presidit per Mariano Rajoy, durant el mes d'agost. Aquest assumpte afecta diversos departaments.

El passat 13 de juliol, la CNC va autoritzar l'adquisició de La Sexta per part d'Antena 3, però la va subordinar al compliment d'unes condicions que solucionessin els "problemes de competència" detectats.

L'operació va ser condicionada al compliment de diversos requisits durant cinc anys, entre els quals n'hi ha un per resoldre els problemes en el mercat de la publicitat televisiva.

Les condicions establertes

Segons la primera de les obligacions que va establir la CNC, "Antena 3/La Sexta haurà de trencar els seus acords de gestió conjunta de publicitat de canals de TDT en obert de tercers, i no podrà signar nous acords d'aquest tipus".

La segona pretén limitar el reforç d'Antena 3 en el mercat de la televisió en obert, cosa que, de forma indirecta  serveix també per garantir la competència en el mercat de la publicitat televisiva, segons la CNC.

La tercera obliga les dues cadenes conjuntament a permetre la sortida periòdica al mercat dels continguts audiovisuals que hagin adquirit o puguin adquirir.

Antena 3 i La Sexta van rebutjar aquestes condicions per considerar-les "injustes i discriminatòries", i els seus responsables van advertir que  en el cas d'acceptar, quedarien en una situació de desavantatge davant l'altre gran grup audiovisual, Mediaset.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT