Publicitat
Publicitat

Barcelona expulsarà els ciclistes de totes les voreres no senyalitzades

L'Ajuntament preveu millores als carrils bici i té detectades deu cruïlles amb concentració d'accidents que seran prioritàries

L'Ajuntament de Barcelona ha concretat avui la proclama que va llançar fa unes setmanes l'alcalde de la ciutat, Xavier Trias: l'expulsió dels ciclistes de les voreres. El pla de foment de la bicicleta que ha presentat aquest dilluns el regidor de Mobilitat, Eduard Freixes, preveu que les bicis només puguin circular per aquelles voreres especialment senyalitzades, que seran una minoria. Podran, per exemple, continuar fent servir el carril bici dibuixat a la Gran Via, però no utilitzar la majoria de les voreres de la ciutat. El calendari municipal preveu que la nova ordenança estigui llesta per entrar en funcionament l'any que ve.

L'objectiu, segons ha explicat el regidor, és "fer sostenible el creixement d'ús de la bicicleta, que ja ha tocat sostre i obliga a fer canvis". Actualment es fan 118.00 desplaçaments en bicicleta a la ciutat i l'Ajuntament ha remarcat aquest dilluns que, des del 2002, 528 persones han estat atropellades per un ciclista. Per això, l'equip de govern de la ciutat acaba pel dret amb el cúmul de condicions que ara autoritzen les bicicletes a pujar a les voreres (com ara l'amplada de les voreres o l'espai que queda respecte a les façanes) i generalitza la prohibició,

La intenció del consistori és potenciar l'ús de les zones 30, que representen el 75% del conjunt de carrers, com a vies per a ciclistes, compartint la calçada amb els altres vehicles. Es preveu millorar la connexió entre aquests espais a través de nous eixos per a ciclistes, com ara la Via Augusta o la Via Laietana, que funcionaran d'enllaç.

L'auditoria de carrils bici que ha dut a terme l'Ajuntament ha permès localitzar els punts negres i marcar les prioritats. Amb una inversió de cinc milions d'euros, el consistori es planteja millorar aquestes deficiències en tres anys. S'han detectat 24 trams i cruïlles que precisen d'actuació de millora i 32 espais o no hi ha continuïtat del carril. Com a mesures de xoc, es preveuen intervencions en els punts que més accidents acumulen, trams com el carrer Marina entre Gran Via i Ali Bei o cruïlles com la d'Urgell i Consell de Cent, entre d'altres.

Un dels objectius que es marca a més llarg termini, amb horitzó al 2015, és la reubicació del polèmic carril bici de la Diagonal. També amb aquest termini es treballa amb objectius com ara la continuïtat del carril de la Gran Via entre Aribau i passeig de Gràcia.

El pla també preveu la creació de 5.000 noves places d'aparcament per a bicicletes, amb especial atenció a les universitats, les estacions ferroviàries i els espais per deixar-hi bicicletes plegables.

Més continguts de