Publicitat
Publicitat

L'àrea de seguretat de la tercera pista del Prat ha quedat petita i haurà d'ocupar una zona natural protegida

L'aeroport ha de guanyar 90 metres a l'espai protegit de la Ricarda per complir els estàndards de seguretat establerts

L'àrea de seguretat de la tercera pista de l'aeroport del Prat, estrenada el 2004, ha quedat petita. Aquest àmbit a l'extrem més occidental de la pista fa 150 metres i la llei obliga a què en faci 240, segons  han confirmat a l'ACN fonts d'Aena. El problema amb què ha topat l'aeroport, però, és que per ampliar-la han d'ocupar una Zona d'Especial Protecció per a les Aus (ZEPA): la zona de seguretat ha d'ultrapassar els límits de l'aeroport per endinsar-se a la Ricarda, un dels paratges protegits del Delta del Llobregat. La UE només permet aquestes intervencions si són d'interès general i si van acompanyades d'una declaració d'impacte ambiental detallada. Ara Aena està redactant aquesta declaració i per això el compliment de la norma s'endarrereix.

L'aeroport del Prat té en marxa un projecte per complir tots els estàndars de seguretat aprovats, sota la supervisió de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria. Un dels que més problemes està donant és l'ampliació de la zona de seguretat de la capçalera occidental de la tercera pista, denominada 25-Esquerra en llenguatge aeronàutic. La tercera pista es va estrenar el setembre del 2004, va costar 380 milions d'euros i el seu àmbit de seguretat ha quedat petit.

Ara aquest àmbit haurà de guanyar 90 metres de terreny, tot endinsant-se a l'espai natural protegit de l'entorn de la Ricarda, un dels estanys del Delta del Llobregat, que és la segona zona humida més important de Catalunya després del de l'Ebre i l'espai natural més important de l'àrea metropolitana.

Per ocupar l'espai, protegit com a ZEPA, cal una declaració d'impacte ambiental que justifiqui, davant de la UE, que la intervenció és d'interès general. Això farà que s'allargui l'acompliment d'aquest requisit, i per això l'aeroport ha hagut de rebre una exempció de les autoritats de seguretat aèria mentre no s'ampliï aquesta zona.

L'Ajuntament del Prat, que amb l'eslògan 'Ni un pam més' sosté que l'aeroport, que ja ocupa una tercera part del seu terme municipal, no pot ampliar-se més, assegura que no té constància d'aquesta intervenció.

Més continguts de