Societat 21/09/2014

Royal Caribbean vol que Barcelona sigui la seva base principal al Mediterrani

"Obrir els comerços és la millor forma d'aprofitar els creuers", ha afirmat el president de la companyia, Adam Goldstein

Efe
3 min
L’Oasis of the Seas, que va arribar ahir  al port de Barcelona,  és com una petita ciutat.  La majoria dels seus passatgers són americans.

BarcelonaLa naviliera Royal Caribbean vol que Barcelona sigui la seva "base principal" al Mediterrani. Però perquè sigui així, emplaça el port de Barcelona a continuar adaptant les seves instal·lacions als vaixells "més nous i més grans" d'aquesta companyia. En una entrevista a l'agència Efe, el president d'aquesta corporació internacional, Adam Goldstein, s'ha mostrat satisfet amb les instal·lacions del port de Barcelona, on va atracar aquesta setmana l''Oasis of the Seas', el creuer més gran del món. Goldstein ha afegit: "Esperem que Barcelona sigui en el futur la nostra base principal al Mediterrani".

L'any que ve l''Allure of the Seas', amb capacitat per allotjar 6.318 passatgers i vaixell bessó a l''Oasis of the Seas', ha elegit Barcelona com la seva base a l'Estat per fer una temporada completa de creuers pel Mediterrani. Preguntat pels plans que té per a Barcelona, ha assegurat que confia que "tindrà èxit" tant l'estada de l''Oasi of the Seas' a Barcelona com la de l''Allure of the Seas' el 2015, i ha afegit que si el port segueix donant suport a l'arribada de creuers de gran format i creant la infraestructura necessària per a això, "el futur és brillant perquè Barcelona sigui la base principal dels nostres vaixells més grans" al Mediterrani.

Royal Caribbean és el grup a què pertanyen companyies com l'homònima Royal Caribbean Internacional, Celebrity Cruises, Azamara Club Cruises, Pullmantur, Croiseres de France i Tui Cruises, una societat conjunta amb Tui.

Goldstein, que aquesta setmana ha participat al congrés de creuers Seatrade Med a Barcelona, ha destacat l'impacte econòmic dels creuers per a aquesta ciutat i ha defensat que els comerços puguin obrir els dies festius.

"La indústria de creuers té capacitat per aportar activitat econòmica [a la ciutat] els set dies de la setmana. Obrir els comerços és la millor forma d'aprofitar els creuers i de maximitzar el nombre d'ocupacions que es podrien generar", ha opinat. Per això, Goldstein està "molt a favor" que hi hagi llibertat d'horaris comercials, però "respectem la cultura i els gustos locals", ha assegurat.

Malgrat que Barcelona és actualment el principal port de creuers del Mediterrani, Goldstein creu que la capital catalana és "bastant lluny" de superar els ports de Miami (EUA).

"Europa és extremament important per a nosaltres a la primavera, estiu i tardor, però a l'hivern hem de desplaçar els vaixells a un altre lloc. Potser podrem superar aquest obstacle a mesura que creixi el mercat, però segueix sent un factor limitant avui dia", ha assegurat.

Sobre el mercat espanyol, ha comentat que és un "mercat important" a Europa al costat de l'italià i el francès, encara que el Regne Unit, els Estats Units o la Xina continuen sent els mercats principals.

Respecte a l'aliança amb la companyia turca Global Ports Holding (GPH) per controlar la societat Creuers del Port, que explota cinc de les sis terminals de creuers del port de Barcelona, ha evitat entrar en detalls i revelar quant ha invertit Royal Caribbean i quin percentatge de la companyia controla.

"Fa 15 anys ens vam adonar que, pel tipus de vaixell que construíem, havíem de ser proactius i liderar les terminals necessàries per acollir-los", ha afirmat.

Sobre la pregunta de quines són les àrees amb més potencial de creixement en el sector dels creuers, ha comentat que els augments més importants es donen a l'Àsia i en particular a la Xina.

"L'estiu que ve tindrem en algun moment fins a quatre vaixells de creuer operant des de quatre ciutats xineses", ha explicat Goldstein.

Respecte al futur dels creuers, ha assegurat que continuaran fent-se vaixells fins i tot més grans que l''Oasis' o l''Allure of the Seas', encara que segurament hi haurà un "inusual període d'estabilitat" fins a passar a la següent classe de vaixells.

stats