Publicitat
Publicitat

Trànsit

Defensa que la velocitat variable té en compte el medi ambient

Trànsit no acceptarà que un hipotètic augment dels morts s'utilitzi per criticar la supressió dels 80

Joan Aregio creu que s'està "frivolitzant" amb el possible increment de la sinistralitat, que podria ser atribuïble a altres factors

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Aregio, creu que s'està tractant amb "massa frivolitat" un hipotètic increment de la sinistralitat a l'antiga zona 80. Un fet que Trànsit "no accepta" que es relacioni amb els nous límits de velocitat. Veus crítiques amb la mesura, com la del seu antecessor al càrrec, Josep Pérez Moya, han demanat responsabilitats al Govern en cas que s'incrementi el nombre de víctimes. Una suposició que Aregio critica, ja que ni s'ha completat encara la supressió dels 80 ni ha crescut el número de morts a les carreteres. "Faríem un pobre favor a les politiques que s'estan implementant si ens dediquem a posar víctimes sobre la taula", explica Aregio.

"Darrera de les estadístiques, hi ha persones i famílies destrossades", comenta el responsable de Trànsit, que surt al pas de les crítiques al Govern i opina que s'ha fet "molta demagògia", per part dels anteriors gestors del trànsit.

Aregio reconeixe que la reducció del nombre de víctimes a la zona 80 des que es va implementar la mesura és "evident". Però l'exlíder de CiU a Tarragona opina que "és molt reduccionista" pensar que la disminució de la velocitat ha estat "l'únic factor" que ha influït en el descens de la sinistralitat. "No ha canviat el parc de vehicles? No ha entrat en vigor el carnet per punts? No hi ha ara més radars?", es pregunta.

Les recents crítiques de la Direcció General de Trànsit (DGT) i del Govern Espanyol tampoc són "de rebut", quan des de l'Estat no s'ha fet "absolutament res" ni per controlar la velocitat ni per introduir la velocitat variable. Pensant en clau de futur, Aregio, està convençut que "tothom" qui gestiona el trànsit ho fa amb l'objectiu de reduir la sinistralitat, però que "el risc zero és impossible".

Criteris mediambientals

La nova gestió del Trànsit també es farà amb criteris mediambientals. El nou director està convençut que aquest punt "ha quedat clar", després de veure com s'ha iniciat el canvi de velocitats màximes a la C-31 i la C-32. "Podríem haver escollit un altre dia –explica en referència a l'anticicló que encara no ha permès apujar la velocitat màxima a la zona de velocitat variable–, però ens va semblar una bona manera de demostrar que la velocitat variable permet tenir en compte aquests paràmetres".

A més, ha afegit que "a Barcelona i la seva àrea metropolitana hi ha factors que influeixen més en la mala qualitat de l'aire que no pas el trànsit", en referència a algunes de les 73 mesures de qualitat ambiental que "no s'han desenvolupat". Joan Aregio ha tornat a deixar clar que la supressió de la zona 80 és un "compromís polític" i que la promesa està basada tant en criteris tècnics com polítics.

Més continguts de