Publicitat
Publicitat

Ensenyament

USTEC critica el programa 'Escola per l'èxit' perquè "obre la porta a la privatització" de l'ensenyament

El sindicat reclama que no s'apliqui aquest projecte que està en marxa a quatre instituts per un conveni entre ensenyament i la Fundació Empieza por Educar

La portaveu del sindicat de mestres i professors USTEC-STS, Rosa Cañadell, ha denunciat avui el programa Escola per l'Èxit que du a terme la Conselleria d'Ensenyament en conveni amb la Fundació Empieza por Educar i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), en considerar que està "obrint la porta a la privatització del professorat i de l'ensenyament públic".

Com va avançar l'Ara aquest diumenge, el projecte Escola per l'Èxit, que trasllada a Catalunya la iniciativa internacional Teach for All hereva del Teach for America nord-americà, s'ha posat en marxa aquest mes a quatre instituts amb alts índex d'abandonament escolar (dos de L'Hospitalet de Llobregat i dos de Badalona), on vuit joves amb alts expedients acadèmics i esperit emprenedor hi treballaran com a professors durant dos anys -a raó de dos per centre- per ajudar a combatre el fracàs escolar.

"Aquest és un conveni on Ensenyament permet que professorat pagat i seleccionat per una empresa privada estigui donant classe als centres públics. Això es obrir la porta a la privatització", opina Cañadell, qui destaca especialment el fet que entre els socis de la Fundació Empieza por Educar, que ha impulsat el projecte a Catalunya, estan la Fundació Botín i La Caixa.

Cañadell ha apuntat també les seves "sospites" respecte a la "manca de neutralitat ideològica" del programa, que aplica el mètode educatiu impulsat des de fa 21 anys als Estats Units per aconseguir l'èxit escolar amb el programa Teach for America, i que Cañadell va qualificar de "neoliberal pur i dur".

Per això, USTEC-STS ha reclamat a tots els centres públics "que es neguin a aplicar aquest programa a les seves aules, que els que ara el tenen no el renovin i els altres no l'acceptin". La representant sindical considera que l'elevat índex de fracàs escolar "no justifica" iniciatives com aquesta, sinó que "el que caldria fer seria racionalitzar recursos i eliminar concerts per poder destinar aquest diners a fer una acció concreta en aquests centres" amb elevades taxes d'abandonament.

Més continguts de