Les praderies submarines i el CO2

Les praderies submarines són capaces d'emmagatzemar el doble de carboni que els boscos temperats i tropicals del planeta, cosa que les converteix en uns ecosistemes essencials en la lluita contra el canvi climàtic, segons un estudi del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC). El treball, publicat a Nature Geoscience , posa de manifest la importància de la conservació d'aquests ecosistemes marins.

Els investigadors van reunir 3.640 estimacions sobre el carboni emmagatzemat en el sòl d'aquestes praderies i 946 mostres de biomassa.

Els resultats posen de manifest que les plantes que envolten les costes poden enterrar fins a 830 tones de carboni per hectàrea en el sòl que tenen a sota, mentre que un bosc tropical només emmagatzema unes 300 tones per hectàrea de mitjana.

Malgrat la seva vàlua, les praderies submarines són un dels ecosistemes del planeta més amenaçats. De fet, els científics calculen que més d'una quarta part de la seva extensió global s'ha destruït. Encara que les praderies ocupen menys del 0,2 per cent de la superfície oceànica, enterren més del 10 per cent del carboni anual que absorbeixen els oceans.