Els paisatges vibrants de David Hockney omplen de color el Guggenheim de Bilbao
'Una visió més àmplia' segueix l'evolució de l'artista aquest gènere, que inclou pintures realitzades amb un iPad
!['David Hockney: una visió més àmplia'](https://static1.ara.cat/clip/14e9d52f-6e99-4304-a1ca-2083a0add1a8_16-9-aspect-ratio_default_0.jpg)
BilbaoEls vibrants paisatges del nord d'Anglaterra de l'artista britànic David Hockney, que conformen l'exposició 'Una visió més àmplia', inunden de color i energia les espaioses sales del Museu Guggenheim de Bilbao. L'emblemàtic museu basc acull la primera exposició de l'artista a l'Estat. La mostra, que es va poder veure a la Royal Academy de Londres, inclou 150 obres realitzades, moltes d'elles, entre el 2005 i el 2011, i també altres de la seva època d'estudiant a Bradford, ciutat on va néixer i a California, on va residir als anys noranta.
"Va ser una època creativa molt apassionant per a mi", va dir el mateix artista, sobre les obres les pintures realitzades en els darrers anys. Aquestes obres van sorgir d'una observació directa de la natura anglesa en diferents moments del dia i de l'any, i de la imaginació de l'artista. Els tons lluminosos morats, grocs, verds, taronja i blau elèctric amb què Hockney ha retratat les flors, l'herba i els arbres del bosc de Woldgate, al nord d'Anglaterra, atorga a les obres una alegria i una vitalitat impactants. La força i la intensitat dels colors recorden, també, als olis de Vincent Van Gogh.
L'exposició està integrada per olis de grans dimensions, com ara 'L'arribada de la primavera a Woldgate', que té unes dimensions de prop de 10 metres d'amplada i per mig centenar de pintures elaborades amb una aplicació de la tableta iPad. Edith Devaney, comissària de l'exposició, ha explicat que la gran escala d'aquesta peça respon a què Hockney es va proposar realitzar l'obra més gran que s'hagués exposat mai a la Royal Academy of Arts de Londres, de la qual és membre.
Qüestionat per l'ús de les noves tecnologies en l'art, Hockney ha indicat que és una eina "fantàstica" i "seriosa". El creador ha precisat que, malgrat que les utilitza, no ha "abandonat" la pintura ni els pinzells, perquè "el color de la pintura, com es pot veure aquí, marca una diferència".