Tecnologia
Economia 24/06/2022

51Trips llança la primera aplicació per fer àlbums de viatge en temps real

Preveu facturar 700.000 euros aquest any i 2 milions el 2023

2 min
Armand Dalmau i Roger Planas, cofundadors de 51Trips

BarcelonaAmb l'arribada de l'estiu, el sector del traveltech torna amb força. La start-up barcelonina 51Trips, dedicada als àlbums de viatges i que va néixer el 2020 en plena pandèmia, ha llançat ara la primera aplicació per construir àlbums en temps real, de manera que l'usuari pot anar editant l'àlbum mentre viatja. L'empresa, liderada per Roger Planas i Armand Dalmau, té en marxa una ronda de finançament activa que de moment ja supera els 400.000 euros.

Aquest nou producte l'anomenen Trip Book i té l'objectiu de "perpetuar la màgia de viatjar a partir d'àlbums de viatge fets al moment i de manera col·laborativa", explica Planas, el conseller delegat de l'empresa. A través de l'aplicació, tots els integrants del viatge poden anar penjant les fotos de cada dia i afegir comentaris sobre les experiències. "Moltes vegades les fotos queden oblidades al telèfon perquè ningú vol fer aquesta feina sol a casa després del viatge, i amb els Trip Books aconseguim que això no passi", explica Planas.

L'aplicació permet fer tot l'àlbum des del telèfon mateix i previsualitzar-lo. Un cop acabat, l'usuari pot comprar-lo en format físic i li arriba a casa al cap de pocs dies. Al ser impressió sota demanda, l'empresa aconsegueix una gran escalabilitat operacional perquè ofereix punts d'impressió per tot el món i s'envien a qualsevol punt del planeta.

Plans de creixement

51Trips va néixer amb una inversió inicial de 28.000 euros de la butxaca dels dos emprenedors en ple covid, inicialment fent quaderns físics de viatge. La proposta va guanyar molts adeptes sobretot a les xarxes socials i el 2021 va facturar 200.000 euros només amb els quaderns. Pel que fa al seu finançament, el 2020 va aixecar una ronda de 122.000 euros, el març passat una de 105.000 i ara en té una altra en marxa que ja supera els 400.000 euros.

Els plans de futur de la companyia es basen en consolidar-se a Espanya, Itàlia i França, on ja tenen negoci, i entrar a Llatinoamèrica a finals del 2022. De cara el 2023 esperen facturar 2 milions d'euros i culminar l'expansió sobre tot Europa.

Els fundadors afirmen que el futur del viatge és el turisme sostenible, i en un futur la seva idea és anar cap aquí: "Volem ser capaços de poder acompanyar el viatger en tota la fase del viatge, des de la planificació fins a l'elaboració del record, i sempre amb una mirada ecosostenible", explica Planas. De moment, l'empresa destina l'1% dels seus ingressos a col·laborar amb projectes socials fent costat a petites organitzacions que treballen amb aquest objectiu.

stats