Mango renova l'estratègia de negoci seguint l'estil d'Inditex

La cadena d'Isak Andic aposta pel 'fast-fashion': canviarà la roba nova de les botigues cada 15 dies i llançarà una nova campanya publicitària cada mes

La fugacitat és una de les claus de l’èxit de l’estudiat model d’ Inditex. Els seus consumidors corren per comprar aquella peça nova que van veure a l'aparador abans que ja no hi sigui. És conegut que la cadena d’ Amancio Ortega fa canvis als seus aparadors gairebé diàriament i porta productes nous a les botigues dues vegades per setmana. Tot això, a banda d’aconseguir que una peça pugui passar del cap del dissenyador a la fàbrica i arribar a la botiga en un termini de tres setmanes. L’ eficiència d’aquest model, que no necessita publicitat, és el que la resta de cadenes com H&M intenten aconseguir.

En aquesta línia se situa la nova estratègia de Mango, que a partir de febrer portarà roba nova cada 15 dies a les seves botigues. “La rapidesa i la immediatesa seran els factors clau de la nova estratègia”, va explicar la companyia.
Tot i això, Mango no aclareix amb quina freqüència es portava roba nova als seus aparadors fins ara, però sí que aclareix que aquesta aposta suposarà un canvi logístic a través del qual preveu incrementar les vendes.

En l’estratègia publicitària, però, Mango no copiarà Inditex. L’empresa accelerarà el ritme amb què renova les campanyes publicitàries, conegudes per tenir com a protagonistes esportistes com ara Gerard Piqué o Zinédine Zidane. A partir d’aquest febrer, Mango també llançarà una campanya publicitària diferent cada mes.

Encara més internet

Mango deixarà d'imprimir catàlegs i intensificarà les campanyes a la xarxa

A més, Mango centrarà els esforços de màrqueting en el canal 'online' i passarà a publicar les novetats a internet cada dues setmanes en lloc d’imprimir més de 22 milions de catàlegs l’any. Les vendes per internet van aportar a l’empresa 138 milions de facturació, un 9% del total. De fet, l'empresa del català més ric, Isak Andic, ja ha viscut diversos canvis aquest any després de la sortida d’ Enric Casi com a director general i el traspàs d’algunes de les seves funcions a l’actual conseller delegat, Jonathan Andic, fill d’Isak Andic. Mango va ser una de les cadenes pioneres a apostar pel canal de venda 'online', que va arrencar l'any 2001, mentre Inditex ho va fer el 2011. Per això, aquesta s'ha consolidat com una aposta de l'empresa i, tal com va explicar l'ARA, aquest any la cadena està traspassant tota aquesta divisió a la matriu.

Un altre dels canvis que ha patit recentment l'empresa catalana és la seva reestructuració del negoci als Estats Units, que era el seu principal mercat. El mes passat, Mango va anunciar que feia marxa enrere en territori nord-americà i hi tancaria prop de 450 establiments que hi tenia en forma de franquícia.

A més, a finals de febrer Mango posarà en marxa el centre logístic de Lliçà d’Amunt, que ha suposat una inversió de 300 milions d’euros. Ocuparà unes 400 persones i tindrà una superfície d'uns 300.000 metres quadrats.