Economia 17/03/2016

Mango retalla preus per competir amb el 'low cost'

La firma aprofundeix en el seu gir cap al model de moda ràpida i llança una línia de roba més barata

Júlia Manresa
2 min
Una imatge de la nova botiga / MANGO

BarcelonaLa moda ràpida i barata marca el ritme. Mango ha anunciat aquest dijous que abaratirà els preus de la seva línia de roba 'casual' amb l'objectiu de "reforçar la seva aposta pel 'fast fashion'" –el model imposat per l'èxit rotund de gegants com Inditex, H&M o Primark.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

A finals de l'any passat, Mango ja va anunciar un gir cap a aquest model a partir d'aquest febrer a través de la renovació de la roba de les seves botigues cada 15 dies. A banda de la rapidesa i la immediatesa, el que li faltava a Mango per acabar d'assemblar-se del tot als gegants del 'fast-fashion' era el preu. L'objectiu, segons el que explica la companyia en un comunicat, és acostar-se a un públic més jove "oferint una selecció de productes de moda i qualitat a un preu més ajustat".

La nova col·lecció arribarà a les botigues al març i s'anomenarà #NewPrices. Mango aclareix que serà possible trobar-la a totes les botigues del món i també per internet.

Després d'anunciar també la voluntat de potenciar encara més el comerç 'online', aquest és el tercer pas de Mango en un gir que busca ampliar la seva base de clients per poder competir amb uns gegants de la moda que no paren de créixer. Cal recordar que el model de màxima eficiència d'Inditex l'ha portat a superar Mercadona com a primer grup de comerç espanyol, amb un augment del 15% de la facturació i dels beneficis, fins a guanyar 2.875 milions d'euros. En canvi, tot i aconseguir augmentar un 9,3% la facturació el 2014, Mango va guanyar 13 milions menys que l'any anterior, amb unes vendes de 2.017 milions d’euros.

Aquesta no és la primera vegada que la companyia del català més ric, Isak Andic, retalla preus. El 2012 la firma va anunciar una rebaixa del 20% dels seus productes per "adaptar-se a la nova situació econòmica i fer front a la crisi", segons el comunicat fet públic aleshores.

Inditex guanya en nou mesos el mateix que Mango va facturar l'any passat

Recentment Mango també va fer marxa enrere als Estats Units i va trencar l’acord que tenia amb els grans magatzems JC Penney, fet que suposa el tancament de prop de 450 establiments als Estats Units. Aquests tancaments havien de començar a efectuar-se al febrer, ja que JC Penney està en plena reestructuració del negoci després d'haver acomiadat 300 treballadors de la seva seu central a Texas i que altres firmes hagin anat reduint la seva presència als magatzems.

stats