Vagues

Cues i alguns retards el segon dia de vaga de 'handling' als aeroports

British Airways cancel·la dos vols i la UGT manté que Ryanair fa un "ús abusiu" dels serveis mínims

Cues en la segona jornada de vaga dels handling a l'aeroport de Barcelona
C.S.L
16/08/2025
2 min

BarcelonaLa segona jornada de vaga del personal de 'handling' als aeroports espanyols s'ha desenvolupat amb poca afectació. La primera, que va començar aquest divendres només per part del personal de 'handling' de Ryanair, Azul Handling, va tenir una afectació ínfima, i aquest dissabte, que es preveia més caòtic pel fet que, a Ryanair, s'hi sumava la vaga de personal de terra de la companyia Menzies, només ha provocat alguns retards i la cancel·lació de dos vols amb destinació Londres de British Airways –una de les més de deu aerolínies que opera amb Menzies– al Prat, i alguns retards als aeroports de Girona i Reus.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

D'altra banda, dos vols més que havien de sortir de Barcelona han estat cancel·lats, però en aquest car eren d'Air Canada i no estan relacionats amb la vaga a Espanya, sinó amb una vaga d'auxiliars de vol de la companyia canadenca, que els ha obligat a suspendre les seves operacions a escala global, segons ha informat l'aerolínia en un comunicat a través de les seves xarxes socials.

Peticions dels sindicats

"No estem aquí de forma gratuïta ni voluntària", ha denunciat el responsable d'UGT del sector aeri, Josep Ramírez, en declaracions als mitjans de comunicació des de la terminal T1, la més afectada per les aturades d'aquest dissabte. "Els drets dels treballadors s'han de respectar", ha afegit. El sindicat manté les seves reivindicacions i per ara no té prevista cap mediació ni amb Ryanair –a través de l'empresa Azul Handling– ni amb Menzies.

Les cues s'han observat a primera hora del matí, ja que bona part dels passatgers han anat amb més antelació de l'habitual a l'aeroport per evitar problemes amb els vols. "Hi ha menys personal i hem de complir amb totes les normatives de seguretat de l'aeroport, evidentment tot s'endarrereix una mica –ha dit el sindicalista–. No és el nostre interès que hi hagi una manca d'atenció als avions, però el que farem sempre és complir amb la norma", ha afegit.

El govern espanyol va fixar uns serveis mínims d'entre el 35% i el 83%. La UGT ha assegurat que Menzies ha complert i ha fet un ús "correcte" del percentatge que se li ha requerit per a aquest dissabte, del 74%. La UGT ha reiterat que en el segon dia d'aturades Ryanair ha continuat vulnerant el dret a vaga dels treballadors i ha refermat que ho denunciaran a la Inspecció de Treball i a l'Audiència Nacional. "Li demanem que repensi el que està fent, entenem que els serveis mínims declarats pel ministeri ja són abusius i, a sobre, Ryanair li dona una volta més i els concentra dins les franges horàries de la vaga", ha criticat Ramírez.

stats