Indústria

Chery està oberta a seguir invertint a Espanya després de Nissan

La companyia trasllada la intenció d'"aprofundir" el seu negoci a l'Estat en una reunió amb el govern espanyol i la Generalitat

2 min
El president de Chery, Yin Tongyue, i l'embaixador de la Xina a Espanya, Tao Jing, aquest dimecres a Madrid.

MadridLa inversió de la companyia xinesa Chery a l'antiga Nissan de la Zona Franca seria només l'inici de la seva presència a l'Estat. En una primera trobada amb el ministeri d'Indústria i la conselleria d'Empresa aquest divendres a Madrid, després de confirmar-se el seu desembarcament arran de l'acord amb la catalana EV Motors, la firma xinesa ha traslladat a totes dues administracions la intenció "d'aprofundir en les seves inversions" a Espanya, segons expliquen fonts presents a la reunió a l'ARA.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Malgrat que l'aterratge per fabricar cotxes a l'antiga Nissan ha arribat després de mesos de dures negociacions, el missatge que Chery ha llançat està en sintonia amb el que des de fa temps companyies del país asiàtic com aquesta tenen entre cella i cella: ampliar la seva presència a Europa, malgrat les recents tensions amb Brussel·les pel que fa als subsidis xinesos. Això és en part fruit de la dificultat per entrar als Estats Units pels aranzels i la guerra comercial. De fet, les mateixes fonts expliquen a l'ARA que a la reunió d'aquest dimecres a la seu del ministeri d'Indústria hi ha hagut bona sintonia.

"Crec que l'acord és la confirmació d'un gran projecte industrial que posiciona Espanya com la plataforma més gran de producció d'automòbil. És una magnífica notícia per a la indústria espanyola i catalana", ha expressat el ministre d'Indústria, Jordi Hereu, en declaracions als mitjans de comunicació.

"És un gran acord i una gran notícia i hem de continuar en la mateixa línia", ha traslladat el conseller d'Empresa i Treball, Roger Torrent, en declaracions als mitjans de comunicació després de la reunió. Torrent ha reconegut que arribar fins aquí "no ha estat fàcil". "Hi ha aspectes en què hem de seguir insistint i hem de continuar treballant en les diferents fases del procés productiu", ha dit el conseller. A priori, l'acord d'EV Motors amb el grup xinès garanteix la càrrega de treball suficient per absorbir al voltant de 600 extreballadors de Nissan pendents de recol·locar i que fins a l'octubre compten amb contractes de formació després d'esgotar la prestació d'atur.

El cas és que l'arribada de Chery no només és important perquè ajuda a passar pàgina del que va suposar la deslocalització de Nissan, sinó que es tracta del primer desembarcament d'una marca automobilística xinesa a Europa. Brussel·les, però, té en el punt de mira els subsidis de la Xina a aquesta indústria que, a diferència del cas europeu, permet a les marques xineses oferir uns productes molt més baixos. "Durant molts anys, les companyies estrangeres a la Xina van gaudir d'un tracte de favor en comparació amb les mateixes companyies xineses", va defensar el vicepresident del grup Chery, Charlie Zhang, en una trobada informal amb periodistes a Madrid, segons recull Cinco Días.

Acte d'alt nivell a la Zona Franca

Aquest divendres està previst un acte al més alt nivell (amb la presència del president del govern espanyol, Pedro Sánchez, així com de la Generalitat i de la cúpula de Chery i de la catalana EV Motors), en el qual es donaran a conèixer els detalls del projecte que la xinesa ha plantejat per a la Zona Franca, no només pel que fa als llocs de treball, sinó també al calendari de producció.

stats