Indústria
Economia 25/01/2022

Sotelo (Silence): "A la taula de reindustrialització de Nissan li falta una pota"

El conseller delegat de l'empresa de motos urgeix les administracions a trobar una solució per a la nova fàbrica

2 min
Carlos Sotelo, fundador i conseller delegat de Silence.

BarcelonaEl fundador i conseller delegat de l'empresa catalana de motos elèctriques Silence, Carlos Sotelo, ha urgit aquest dimarts les administracions a trobar una solució per encabir dins de la reindustrialització de Nissan la nova fàbrica que vol posar en marxa la companyia que dirigeix. Sotelo ha assegurat que el futur d'aquest projecte "és delicat" i "difícil" i ha sentenciat: "A la taula de reindustrialització de Nissan li falta una pota". No obstant, ha indicat que la companyia, participada majoritàriament per Acciona, no tira la tovallola.

El fundador de Silence, durant una xerrada a Esade, ha mostrat cert malestar perquè en l'última reunió de la taula de reindustrialització es va apuntar que Silence no aniria a la planta de Nissan de Montcada, tal com es preveia en un primer moment . "Està sent molt difícil [el procés de reindustrialització]", ha dit Sotelo, que ha explicat que la marca necessita una planta de 6.000 metres quadrats per poder treballar en dos torns i fabricar 50.000 vehicles anuals. "Estem treballant amb el govern espanyol i el de la Generalitat", ha indicat el conseller delegat de Silence, que ha destacat la importància del projecte, perquè contribuirà a la reindustrialització de Barcelona i Catalunya, i "generarà ocupació de qualitat". "No podem deixar que tota la indústria marxi a l'Àsia", ha reblat. Sotelo ha detallat que la companyia, que ara té 160 treballadors, preveu duplicar la plantilla en un any.

El problema ha sorgit quan els propietaris de la planta de Sant Andreu de la Barca de Nissan s'han desmarcat de la solució conjunta de reindustrialització, amb la qual cosa Silence no podria quedar-se la planta de Montcada i s'hauria d'encabir a la Zona Franca, on està previst que hi vagi el hub d'electromobilitat. Malgrat tot, fonts del Govern asseguren que estan treballant per buscar una solució.

A més de necessitar la planta per seguir fabricant motos elèctriques —Silence és el líder a Europa amb un 40% de quota de mercat—, la companyia catalana també vol les noves instal·lacions per a fabricar el seu nanocotxe, un petit utilitari biplaça elèctric i urbà, que espera començar a fabricar a finals d'aquest any, segons ha explicat Sotelo.

Bateries per subscripció

El directiu també ha anunciat un nou sistema de comercialització: la bateria per subscripció. Les motos Silence tenen una bateria d'alta potència, dissenyada per la marca, que es pot extreure i carregar en qualsevol endoll. El futur nanocotxe utilitzarà les mateixes bateries (dues) i l'empresa vol que es converteixen en un estàndard del sector. A més, pretén vendre les motos sense la bateria, cosa que rebaixaria substancialment el preu, i muntar un sistema de subscripció pel qual l'usuari pagaria 15 euros al mes, amb dues càrregues gratuïtes i la resta a 4,90 euros. "Així pagaria una mica menys del cost que té la gasolina" en una moto convencional, ha dit Sotelo, que a més ha afegit que aquestes bateries poden tenir una segona vida com a bateries de suport en instal·lacions d'autoconsum elèctric.

stats