BARÇA
Esports 14/09/2015

L'alternativa a Qatar Airways podria comportar una assemblea extraordinària

Si les negociacions amb diverses empreses no fructifiquen aviat es podria posposar la cita amb els compromissaris, prevista per al 24 o 25 d'octubre

Albert Llimós
3 min
Moment de la votació durant l'Assemblea de Compromissaris del Barça 2014 / MANOLO GARCÍA

BarcelonaEn menys de 40 dies el soci del Barça hauria de decidir quin serà el nou patrocinador del club, la marca que apareixerà a la part central de les samarretes del primer equip de futbol. Concretament, el compromissari blaugrana que acudeixi a l'assemblea del 24 o 25 d'octubre hauria d'aprovar la proposta que presenti la junta directiva de Josep Maria Bartomeu, que ha explicat reiteradament durant els últims mesos que s'ha de portar el nou patrocini a l'assemblea per necessitats de calendari de Nike, l'empresa que fabrica l'equipació. Tot i que aquesta és la voluntat de Bartomeu –que aquesta decisió es prengui a l'octubre–, als despatxos del Camp Nou s'està plantejant la possibilitat de convocar una assemblea extraordinària per més endavant si fos necessari.

A hores d'ara, Qatar Airways, vinculat al Barça des del 2010, és qui està més ben situat en aquesta carrera per quedar-se amb la samarreta blaugrana. L'anterior vice president econòmic, Javier Faus, va negociar un nou contracte amb l'aerolínia i els qatarians ofereixen més de 60 milions d'euros per signar el nou acord, que, a més, tal com va avançar l'ARA, exclou les samarretes d'entrenament. Tot i aquesta oferta del Pròxim Orient, que gairebé duplica el que aporta actualment Qatar Airways, el departament comercial està buscant alternatives, ja que l'associació amb Qatar ha estat molt qüestionada per una part de la massa social i l'opinió pública. El director general, Ignacio Mestre, i el vicepresident Manel Arroyo són els encarregats de dur a terme les negociacions amb diferents empreses que volen competir amb Qatar Airways. Una d'elles, tal com va avançar 'La Vanguardia', és l'empresa japonesa de tecnologia Rakuten, que ofereix ara per ara una quantitat molt inferior als actuals 'partners'. El Barça, però, té altres alternatives, com ha reconegut aquest matí el president Bartomeu en l'acte de presentació del nou patrocinador de les seccions, la turca Lassa Tyres. Entre d'altres, el Barça ha mantingut converses amb Botemanía, l'empresa que va presentar el precandidat a les eleccions Jordi Farré. Encara hi ha, però, altres vies obertes, converses amb altres empreses asiàtiques que s'espera que puguin fructificar, especialment en un cas que s'està treballant. Per això, Bartomeu no descarta que aquest tema cabdal per a l'entitat pugui retardar-se més enllà de l'assemblea d'octubre. Per a una qüestió d'aquesta magnitud cal temps i el Barça en donarà, si és necessari, convocant una cita extraordinària.

El Barça sempre ha defensat que necessita aprovar el nou patrocinador aquesta tardor, perquè així ho requereix Nike, que ha d'iniciar el procés de fabricació de la samarreta del curs 2016-17. Tot i així, fonts de la multinacional, matisen. "Fins a finals d'any" hi hauria temps, expliquen des de Nike. Entre novembre i desembre, l'empresa americana presenta al Barça el nou disseny de la samarreta per al curs que ve (amb una clàusula de confidencialitat) i, al gener, un cop acceptat el nou model, l'empresa d'Oregon comença a vendre la nova equipació als distribuïdors i grans centres comercials. La producció arrenca normalment al febrer, quan hi hauria la línia vermella que el Barça mai podria sobrepassar.

El nou acord ha de servir al Barça per fer un gran salt en la xifra d'ingressos, i aproximar-se a poc a poc als 1.000 milions que va fixar com a objectiu Bartomeu durant la campanya electoral. L'altre gran acord que ha de permetre un gran salt és el de Nike, contracte que el Barça espera tancar durant el propers mesos. Als despatxos del Camp Nou esperen obtenir gairebé 100 milions de la multinacional d'Oregon. A més, perquè això sigui una realitat, el Barça farà públic en qüestió d'hores el canvi al capdavant de l'àrea comercial. Laurent Colette deixarà de ser el responsable d'aquesta secció, i passarà a encarregar-se del màrqueting.

stats