FÓRMULA 1
Esports 29/03/2015

El Gran Premi de Malàisia, en 5 moments clau

Sebastian Vettel ha aconseguit el triomf per davant dels Mercedes de Lewis Hamilton i de Nico Rosberg

Nuria García
3 min
L'equip Ferrari s'enfila al mur per celebrar el triomf de Sebastian Vettel a Malàisia / AZHAR RAHIM / EFE

BarcelonaSebastian Vettel ha estat el guanyador del Gran Premi de Malàisia. El pilot alemany ha acabat amb l'hegemonia dels pilots de Mercedes i ha aconseguit que un pilot vestit de vermell pugés al podi 22 mesos més tard: l'últim triomf d'un Ferrari datava del maig del 2013, quan Alonso va guanyar la cursa al Circuit de Barcelona-Catalunya. Aquests són els cinc moments claus de la cursa al circuit de Sepang:

  1. Ferrari: evolució i revolucióJa havien avisat. A Austràlia, en la primera cursa de la temporada, Sebastian Vettel va aconseguir pujar al podi (tercer), demostrant que Ferrari havia aconseguit evolucionar el motor i el monoplaça i que podia lluitar amb Williams per plantar cara a Mercedes. L'escuderia italiana, doncs, torna a pujar al capdamunt del podi 22 mesos més tard, ja que per reviure l'últim triomf d'un cotxe de Maranello cal remuntar-se a la cursa del Circuit de Barcelona-Catalunya del maig de 2013, quan Alonso va fer vibrar els 'tifosi' amb una victòria. Però a Maranello també s'ha viscut una revolució: els canvis en l'estructura tècnica (a més de l'arribada de Vettel) comencen a donar els seus fruits. A Ferrari saben que els Mercedes encara estan pel davant, però el triomf a Malàisia els dóna ànims per seguir treballant i els indica que el camí que estan fent és el correcte. La remuntada de Kimi Räikkönen (quart), que sortia 15è i que, a més, en les primeres voltes ha punxat un pneumàtic, també ho certifica.
  2. L'estratègia de les aturades a boxesL'entrada del cotxe de seguretat per la sortida de pista de Marcus Ericsson ha marcat un abans i un després. Mentre els dos Mercedes decidien canviar d'estratègia i entrar llavors a canviar pneumàtics (Rosberg perdia uns segons esperant que els mecànics acabessin amb Hamilton), Vettel decidia mantenir-se a la pista. L'alemany no ha entrat a boxes fins a la volta 17 i, de fet, només ha hagut de fer dues visites als seus mecànics, per les tres que han fet els dos pilots de Mercedes. En la primera aturada, Vettel s'ha situat darrere dels dos Mercedes però en la segona, aconseguia incorporar-se a la pista per davant de Rosberg. L'alemany de Ferrari, amb un ritme constant, no ha patit pel primer lloc malgrat que en les últimes voltes Hamilton ha pogut retallar els 11 segons d'avantatge que tenia el Ferrari al capdavant de la cursa.
  3. Retirada dels dos McLarenNo van poder acabar a Austràlia i tampoc ho han fet a Malàisia. Els problemes de joventut del motor Honda han tornat a jugar una mala passada als pilots de McLaren, que no han creuat la línia de meta. Quan es disputava la 22a volta, l'equip ha enviat un missatge a Alonso informant-lo de que baixés el ritme i entrés a boxes. "Hem tingut problema de pressió, de l’oli o de l’aigua. Si haguéssim fet un hivern normal, aquests problemes ja els hauríem experimentat, però nosaltres ens els anem trobant ara. Jo no he notat res. En l’última volta m’han demanat que baixés el ritme i m’aturés perquè era important conservar la mecànica", deia l'asturià. I unes voltes més tard, a la 43, Button enfilava el mateix camí que el seu company d'equip i baixava del monoplaça. Segona cursa de l'any, i segona cursa que no acaba cap dels dos cotxes de l'escuderia McLaren.
  4. Els Toro Rosso, per davant dels Red BullRed Bull segueix sense aixecar cap. Els problemes amb el motor Renalt semblen no ser els únics que tenen a l'equip de la beguda energètica. A Malàisia, els cotxes de Daniil Kviat i de Daniel Ricciardo han acabat per darrere dels Toro Rosso de Max Verstappen i Carlos Sainz. El que hauria de ser l'escuderia filial ha superat el primer equip al circuit de Sepang. Si això no fos poc, en les últimes voltes, Sebastian Vettel, que aquest any ha deixat Red Bull per Ferrari, ha doblat Kviat i Ricciardo. A més, Max Verstappen, amb 17 anys, 5 mesos i 27 dies s'ha convertit en el pilot més jove que puntua a la Fórmula 1 després d'haver acabat a Sepang setè.
  5. Merhi acaba la seva primera cursa de F-1Manor ha disputat a Malàisia la seva primera cursa. No van poder participar a Austràlia, però a Sepang han fet les sessions d'entrenaments lliures i l'oficial i han aconseguit que un dels seus cotxes veiés la bandera de quadres. El castellonenc Roberto Merhi ha completat la cursa: a tres voltes de Vettel, però l'ha acabat. Agafar experiència i fer quilòmetres ha de ser l'objectiu del castellonenc i de l'equip en aquestes primeres curses. El seu company, Will Stevens, no ha pogut prendre la sortida per un problema amb el sistema de combustible.
stats