MOTOR - FÓRMULA 1

La Fórmula 1 recupera el primer campió

Alfa Romeo tornarà a la disciplina reina de l’automobilisme el 2018 de la mà de Sauber

Els rumors sobre el possible retorn d’Alfa Romeo a la graella de la Fórmula 1 eren certs. L’escuderia Sauber va confirmar que el 2018 faria parella amb la marca italiana en un nou equip que passarà a dir-se Alfa Romeo Sauber F1 Team. A l’espera de confirmació oficial, els dos pilots seran Marcus Ericsson –que ja era a l’equip aquest any– i el jove Charles Lecrec, que faria el salt a la màxima categoria després de guanyar la F2 aquesta temporada.

El retorn d’Alfa Romeo suposa recuperar un nom mític de la F1, perquè la marca italiana va ser la primera campiona del món. I per dos anys consecutius, el 1950 i el 1951. L’italià Giuseppe Farina i l’argentí Juan Manuel Fangio, respectivament, van obtenir els primers títols del que acabaria sent la disciplina reina de l’automobilisme.

A diferència del que havia passat en les anteriors incursions d’Alfa Romeo a la Fórmula 1, la marca italiana no serà l’encarregada de subministrar els motors de l’equip, que seguiran sent els que fabrica Ferrari, però sí que contribuirà a construir el cotxe –ni que sigui amb suport comercial– amb què Sauber espera fer un pas endavant després d’unes últimes temporades molt decebedores: últim el 2017 i antepenúltim els quatre anys anteriors.

30 anys després

La relació d’Alfa Romeo amb la F1 ve d’antic, ja sigui com a equip constructor o subministrador de motors, tot i que la marca italiana no ha estat constantment vinculada a la disciplina reina. De fet, feia tres dècades que n’havia quedat al marge. Després de guanyar els dos primers campionats de pilots, en una època on encara no s’havia oficialitzat el campionat de constructors, la marca italiana va seguir vinculada a la F1 i entre el 1961 i el 1979 es va encarregar de subministrar motors a diferents equips.

Aquell mateix 1979 la marca va tornar a la F1 al complet, com a constructora, i s’hi va estar fins al 1985, període en el qual va aconseguir un sisè lloc al campionat de constructors (1983) com a millor resultat. Les dues temporades següents va seguir a la competició, fins al 1987, com a subministrador de motors.

El somni de Sergio Marchionne

“Aquest acord és un pas significatiu en la remodelació d’Alfa Romeo, una marca llegendària que ha ajudat a escriure la història d’aquest esport. La marca també es beneficiarà de l’intercanvi de tecnologia i coneixement estratègic amb un soci d’experiència indiscutible”, explicava Sergio Marchionne, director executiu del grup Fiat i que compleix un somni que feia anys que li rondava pel cap: que el nom d’Alfa Romeo, la primera companyia per la qual va treballar, tornés a ser present a la F1.

Des de Sauber es veu aquest nou acord com una “oportunitat” per “compartir i desenvolupar tecnològicament el cotxe”, explicava Pascal Picci, màxim responsable de l’escuderia suïssa, que tancava definitivament la porta a la possibilitat que Sauber abandonés la categoria reina i se centrés en altres disciplines esportives.

Sauber buscava una “font d’inspiració, un líder capaç de motivar l’equip” –segons paraules del mateix Picci– per seguir fent evolucionar l’escuderia, quant a nivell tècnic i humà, i optar a un cotxe més competitiu a la graella de la F1. “És una marca històrica i exitosa. Estem segurs que l’acord serà profitós per a les dues parts”, rebla Picci.

Més continguts de