Primera Divisió

L'Alabès fa tocar de peus a terra l'Espanyol

Dues errades van condemnar els blanc-i-blaus a Mendizorrotza

Roca i Jofre es lamentaven d'una ocasió errada per l'Espanyol a Mendizorrotza.
02/11/2025
3 min

BarcelonaSe les prometia molt felices, l’Espanyol, que dimarts, ben instal·lat en zona europea, va celebrar el seu 125è aniversari il·luminant la ciutat de Barcelona i dimecres, amb cert patiment, va confirmar la classificació per a la següent ronda de la Copa del Rei després de guanyar al camp de l’Atlètic Lleida. Però la felicitat mai és completa per als periquitos, que diumenge van caure derrotats al camp de l’Alabès per culpa d’un gol molt matiner de Denis Suárez i un altre de Lucas Boyé, que es van aprofitar de les errades d'un conjunt gens acostumat a cometre-les. Els bascos van fer tocar de peus a terra l’Espanyol.

I això que d’entrada, Manolo González va fer sortir de titular Kike García, que havia marcat tres gols en els dos últims partits que havia disputat, i que és ídol a l’Alabès, equip amb el qual va fer quinze dianes el curs passat. Mendizorrotza el va rebre amb honors, però aquesta vegada la llei de l’ex no va valer. Bé, sí, però no amb ell, sinó amb l'experiquito Denis Suárez –el Celta el va estar cedir mig curs a Cornellà-El Prat–, que tot just començar va caçar una pilota morta dins l’àrea per fer el primer després d’una acció en què la defensa visitant no va ser prou contundent.

Massa equivocacions de l'Espanyol

Se li girava feina als catalans, obligats a remuntar al camp de l’equip menys golejat de la Lliga. També és un dels menys golejadors, tot i que ahir no ho va semblar: abans del primer quart d'hora Marko Dmitrovic ja havia tret dos peus salvadors per evitar que Lucas Boyé, primer, i Yusi, després, compliquessin encara més la vida als blanc-i-blaus. L'Alabès estava escombrant els periquitos, desconeguts i desconnectats d'inici. Jofre, incisiu per banda, es va rebel·lar contra la sortida en tromba dels locals, i una cursa seva en solitari va acabar amb una rematada al pal en pròpia porteria de Jonny. Antoniu Roca, Pere Milla i Edu Expósito també ho van intentar, amb la mateixa sort. El partit era un altre; tot i el marcador, els periquitos manaven en el joc i s'acostaven a l'empat.

Però una greu errada de Rubén Sánchez, passerell, que va complicar-se la vida en la sortida de pilota, va comprometre encara més el partit per als periquitos. Boyé li va robar la bola i va fer el segon. La cara de Manolo González ho deia tot. Ni el travesser de Cabrera, amb una centrada enverinada del capità, va canviar el rostre de l'entrenador gallec. Al descans, va sacsejar l'equip, va fer entrar Roberto i Dolan, i va canviar el sistema a un 4-4-2.

Precisament, el davanter andalús va estar a punt de retallar diferències en la primera pilota que va tocar, però el seu llançament va marxar lleugerament desviat. La segona va ser la bona: va fer el 2-1 amb un brillant cop de cap després d'una centrada de Carlos Romero. Immediatament després, Kike García va haver-se de retirar del camp per un fort cop al genoll. Va ser molt aplaudit per l'afició local.

Sense ell va perdre amenaça l'Espanyol, que ho va continuar intentant, sobretot a pilota parada. Però l'Alabès, que va acabar amb un menys per l'expulsió de Boyé i que és l'únic equip de Primera Divisió que no ha encaixat en accions d'estratègia, es va blindar i va fer impossible la remuntada blanc-i-blava, que va truncar la seva setmana més feliç.

  • Alabès: Sivera, Jonny, Tenaglia, Parada, Yusi (Protesoni, 86'), Calebe (Carlos Vicente, 61'), Blanco, Denis Suárez (Pablo Ibáñez, 76'), Aleñá (Rebbach, 61'), Toni Martínez (Guevara, 61') i Boyé. Entrenador: Eduardo Coudet.
  • Espanyol: Dmitrovic, Rubén Sánchez (El Hilali, 70'), Riedel, Cabrera, Carlos Romero, Pol Lozano (Urko González, 80'), Expósito, Jofre (Roberto, 46'), Antoniu Roca (Dolan, 46'), Pere Milla i Kike García (Terrats, 62'). Entrenador: Manolo González.
  • Gols: 1-0 Denis Suárez (5'), 2-0 Boyé (40') i 2-1 Roberto (56').
  • Àrbitre: Guillermo Cuadra (Comitè Balear).
  • Targetes grogues: Boyé (35' i 90+2) i Denis Suárez (68'), Manolo González (80'), Dolan (87') i El Hilali (87') i Parada (90+3').
  • Estadi: Mendizorrotza, 17.149 espectadors.
stats