Partits polítics

ERC estrena nova imatge: deixa enrere el groc i abraça el taronja

Els republicans incorporen el taronja teula i el sèpia per renovar la imatge gràfica del partit

La secretària general d'ERC, Elisenda Alamany, i el vicesecretari de comunicació, Isaac Albert, aquest matí a la seu d'ERC durant la presentació de la nova imatge del partit
10/09/2025
2 min

BarcelonaEsquerra deixa enrere el groc que fins ara havia utilitzat per a la seva imatge corporativa i el substitueix pel taronja teula i el sèpia. Una renovació gràfica que forma part de la nova estratègia de comunicació política que l'actual direcció ha encetat des que va agafar les regnes del partit el desembre de l'any passat. "Els nous temps fan que ERC s'hagi d'adaptar al nou context, amb un llenguatge més proper i entenedor, connectant amb els temes que preocupen a la ciutadania", ha defensat la secretària general dels republicans, Elisenda Alamany, en declaracions als mitjans de comunicació. Per què els republicans han deixat enrere el groc? "ERC torna a ser ERC. Torna a aquell color quan ERC volia demostrar perfil propi i clar, que és el que necessita en un moment com l'actual", ha afegit Alamany.

El groc ha tingut històricament un paper protagonista en la imatge gràfica d'ERC, amb un groc taronjós que va canviar en els últims anys per un groc amb un to llimona, que es va assimilar al color que denunciava la repressió política arran de l'1-O. Ara els republicans han decidit deixar-lo enrere perquè consideren que el partit s'ha d'adaptar a la nova etapa política que travessa Catalunya i han donat protagonisme a un taronja que s'assembla al que utilitzava Ciutadans. "Hi ha una nova direcció que creu que s'ha d'adaptar tota la imatge gràfica. El groc forma part de la senyera i hi continuarà sent", ha justificat Alamany. La nova direcció que va entrar el desembre de l'any passat, capitanejada per Oriol Junqueras, va decidir renovar gradualment tota l'estratègia comunicativa i gràfica del partit per visibilitzar que la formació havia entrat en una nova etapa. A les portes de la Diada, el partit ha presentat la seva nova imatge.

L'objectiu és deixar enrere la crisi que ha travessat el partit, no només per les pugnes internes, sinó també arran d'un cicle electoral a la baixa i la comunicació que l'havia acompanyat, massa institucionalitzada, consideren des de la formació. Els canvis no només són en la imatge del partit, sinó que els republicans també volen innovar en l'àmbit digital, amb un llenguatge que sigui més proper i que parli del dia a dia de la gent. En els últims mesos, per exemple, el partit ha publicat diversos vídeos amb dirigents del partit com Oriol Junqueras explicant des d'un ascensor qüestions com la condonació del deute del fons de liquiditat autonòmic (FLA). Una estratègia que vol servir també per combatre els missatges que l'extrema dreta fa córrer per les xarxes socials, un terreny on se sent especialment còmode.

stats