Mèdia 23/10/2019

El 33 busca cinc nous formats originals en un segon ‘pitching’

Els creadors de 20 projectes audiovisuals van lluitar entre dilluns i ahir per incorporar-se a la graella del canal 33

A.c.r.
1 min
Una de les imatges corporatives del canal cultural de la Corporació.

BarcelonaEls creadors de 20 projectes audiovisuals es van sotmetre entre dilluns i ahir a una sessió de pitching amb l’esperança que els seus formats acabin entre els cinc seleccionats per incorporar-se a la graella del canal 33. Es tracta de la segona convocatòria d’aquestes característiques que organitza la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA): la primera es va obrir la tardor de l’any passat (els cinc projectes seleccionats ja han començat a veure la llum), i aquesta es va posar en marxa a l’abril i s’espera que els resultats es facin públics a finals del mes que ve.

Aquesta segona crida tenia com a objectiu “contractar i produir un mínim de cinc projectes serialitzables” i, alhora, “trobar nous talents i formats innovadors de cara a complementar i impulsar els continguts del canal 33”. La convocatòria estava oberta a “tot tipus de formats i continguts, des de projectes culturals en la seva concepció més àmplia fins a propostes artístiques, passant pels formats més habituals com l’entreteniment, les docusèries i la ficció, o formats híbrids”. En tot cas, es buscaven propostes que, “tant per contingut com per format”, quedessin al marge de “l’àmbit televisiu generalista convencional”.

En total es van rebre 150 propostes, la majoria “de caràcter i contingut cultural” i amb “una gran presència de productores que han contactat per primer cop amb la CCMA”, segons destaca la Corporació. En una primera fase es van escollir 20 formats per participar al pitching, durant el qual els creadors van defensar les seves propostes davant els responsables de cinc departaments de TV3, que ara hauran de decidir quines tiren endavant.

stats