Grups de mitjans
Mèdia 03/05/2022

Godó opta per fer caixa i es ven el 20% d'accions que tenia de Prisa Radio

Renuncia a entrar en l'accionariat d''El País'

2 min
Llum verda per al canal de pel·lícules del grup Godó

BarcelonaEl Grupo Godó ha anunciat que ha venut les seves accions a Prisa Radio. La compradora és la mateixa Prisa, que passa a tenir ara el 100% d'un imperi de les ones hertzianes on hi ha l'emissora generalista més escoltada d'Espanya (la SER) i també la musical de més èxit (Los 40), entre altres marques. El grup no ha especificat l'import de l'operació, ni tampoc el destí concret de la caixa que ha fet, més enllà de dir que destinarà els fons "a créixer de forma orgànica i inorgànica en àrees amb gran potencial de creixement i rendibilitat". El portal La Información xifra en 45 milions d'euros el que gastarà Prisa per tenir la totalitat de les accions de Prisa Radio.

El grup català era accionista històric de Prisa Radio des que es va crear l'empresa, l'any 1992, quan es va fusionar Antena 3 Radio, del Grupo Godó, amb la cadena SER. Amb tot, el Grupo Godó no estava implicat en la gestió de la cadena, i es limitava a rebre els dividends per la seva participació. Però les pèrdues del grup Prisa des de la crisi econòmica feien qüestionar la utilitat d'aquest paquet d'accions. Prisa Media, la companyia que engloba el negoci radiofònic i el de premsa, va tancar el primer trimestre amb unes pèrdues d'explotació de 8,9 milions d'euros (que tot i així suposa una millora respecte als 13,7 milions de dèficit del mateix període un any enrere). Amb aquesta sortida accionarial, Godó i Prisa se sentiran ara lliures de competir de manera més agressiva en el terreny radiofònic: anteriorment hi havia un pacte de no-agressió que es va trencar en el moment de crear RAC1. Tot i que Prisa tenia base legal per portar-lo als tribunals, el president del grup, Jesús de Polanco, ho va aturar.

La notícia, en aquest cas, és la venda de les accions, però també el fet que es fa a canvi de diners i no d'accions del diari El País. Fa uns mesos, el Grupo Godó apareixia com a possible comprador del rotatiu, editat a Madrid. El març del 2021, el conglomerat català va mantenir converses per convertir-se en el segon accionista de Prisa, per darrere d'Amber Capital però per sobre de Telefónica i Vivendi. En els últims mesos, tanmateix, Vivendi ha accelerat els seus moviments per convertir-se en el soci de referència del grup mediàtic espanyol. En aquell moment, es va calcular que el 20% de Prisa Radio es podia convertir en un paquet d'entre el 7% i el 10% de l'empresa matriu. Per a Godó, això suposava convertir-se en una referència mediàtica de primer nivell a Madrid, però a costa d'entrar en un model de companyia molt aliè a la seva tradició empresarial, la de mantenir Godó com a una firma estrictament familiar.

stats