XARXES

Internet per sortir de la crisi, a Catosfera 2012

La trobada de les cares més importants de "la internet catalana" celebrarà a Granollers la seva cinquena edició. Enguany, volen explicar que invertir en internet és invertir a sortir de la crisi.

CANVI D'UBICACIÓ 
 1. Aquest 2012, la Catosfera té lloc al Teatre Auditori de Granollers 2. L'expresident del Parlament Ernest Benach va assistir-hi l'any passat.
Joan Callarissa
28/09/2012
3 min

BARCELONALa Catosfera torna enguany amb un objectiu esperançador: explicar als catalans que internet és "una eina" per sortir de la crisi a través del seu potencial comercial. Per això, avui i demà Granollers acull per cinquè any consecutiu aquesta trobada, que reunirà experts de tots els àmbits relacionats amb la xarxa i amb Catalunya com a punt en comú.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Expliquen els organitzadors que el fil conductor d'enguany és donar a entendre que internet pot ser útil per millorar l'economia i trobar maneres de superar la crisi econòmica.

Entre les novetats d'enguany, i fruit de l'èxit creixent de les jornades, hi ha la ubicació. Si abans tenien lloc al Centre Tecnològic de Granollers, l'edició del 2012 passa a fer-se al Teatre Auditori de la ciutat. Des del punt de vista de Joan Camp, director de l'empresa organitzadora, és "un lloc més noble", en el qual la gent s'hi trobarà millor, i suposa un pas més per al projecte que van engegar fa mitja dècada.

Els millors exemples

L' Optimisme digital i la sortida de la crisi , títol i lema de l'edició del 2012, comença divendres al vespre amb la jornada inaugural. El tret de sortida es donarà a les 20.30 amb una ponència a càrrec de Jordi Urbea, director general d'OgilvyOne i Bassat Ogilvy, i de Josep Maria Ganyet, professor universitari, empresari i col·laborador de RAC1.

Tot i això, no serà fins dissabte que exitoses empreses d'e-commerce presentaran els seus models de negoci. Així, volen demostrar que Barcelona i el seu entorn són un bon lloc per desenvolupar un gran projecte empresarial en l'àmbit digital. De fet, Camp argumenta que "això que molts no es creien al principi del 22@" ha transformat Barcelona en "la capital del comerç electrònic a l'Estat, a Europa o al món", segons els casos.

Les empreses que donaran veu a les tres taules rodones de dissabte al matí són companyies de la talla d'Atrapalo, Grupo Intercom, LetsBonus, Groupalia, EyeOS i Trabber. Totes han sorgit a Catalunya, amb capital català o amb participació de diners d'aquí.

A més, el professor de periodisme en línia de la Universitat de Vic Diego Linares aportarà el testimoni dels docents en matèria de nous tipus de comunicació a través de la xarxa, i parlarà sobre com formar els professors perquè els alumnes no els passin per davant, ja que els joves són nadius digitals i coneixen a la perfecció les noves tecnologies.

Espai per al català

A banda de parlar de la formació del professorat i de la potencialitat d'internet basant-se en exemples d'aquí, el segell català -"que diferencia la Catosfera del Social Media Week, que se celebra aquesta setmana a Barcelona"- també posarà el tema de la llengua sobre la taula.

Albert Cuesta, un dels principals impulsors del Twitter en català i col·laborador de l'ARA, i Jordi Iparraguirre, director de la Fundació PuntCat, abordaran la situació del català a internet. Tal com explica Camps, és qüestió de posar sobre la taula que "quan es negocia amb Califòrnia [on hi ha la seu de Twitter] és més fàcil aconseguir traduir una web que si es fa amb algun ministeri de Madrid".

Aquesta trobada d'emprenedors i pioners de la xarxa va tenir al voltant d'un miler de visitants l'any passat. Amb un pressupost "discret" que s'obté de patrocinadors i de l'aportació de l'Ajuntament de Granollers, cada cop més persones s'hi interessen. De fet, fent honor al seu target totes les jornades es retransmeten en streaming i, el 2011, el hashtag #catosfera va ser trending topic durant els dos dies.

Els assistents poden seguir-ho a través de la web o, si no, gaudir-ne presencialment sense pagar cap entrada. Malgrat això, els organitzadors demanen que els assistents s'hi inscriguin per evitar quedar fora d'algun dels esdeveniments.

Les portes de la Catosfera estan obertes a moltes propostes de futur. La més ambiciosa, portar el segell de l'esdeveniment sobre la internet catalana arreu del territori.

stats