Audiències
Mèdia 01/08/2022

Un juliol inusualment còmode per a TV3

La pública aconsegueix liderar amb tres punts de marge per sobre de Telecinco

4 min
Kelly celebra el gol de la victòria en la final de l'Eurocopa

BarcelonaL’estiu ja no és una pedra a la sabata a TV3. En un juliol sense grans competicions esportives com Mundials o Jocs Olímpics, el canal català ha aconseguit retenir el lideratge de què gaudeix la resta del curs tot i no disposar ja d’algun dels seus programes més emblemàtics.

CCMA

TV3 ha fet el seu millor juliol des del 2018, amb un 13,1%. És la dada més baixa de la temporada, però això ja és habitual perquè l’estiu és el període més dur per al canal públic català, quan la seva graella s’omple de productes de menys pressupost. Amb tot, les estrenes d’Els enverinaments de Salisbury i d’Hotel Voramar han recollit prou seguiment per contribuir a convertir-la en la més vista del mes, a tres punts de distància respecte de Telecinco, segona. Al capdavall, TV3 ha liderat 28 dels 31 dies i ha col·locat nou programes entre els deu més vistos.

Com és norma, els informatius són la punta de llança de la cadena: no només han estat els més seguits, de llarg, sinó que obtenen també la primera plaça en valoració: un 8,5 de nota en el panel d’espectadors que gestiona l’empresa internacional GfK. TV3 en conjunt rep un 8,4 sobre 10 i es manté com la televisió més ben valorada pel públic català. El Més 324 de Xavier Graset, amb un 9 de nota, és el programa amb millor valoració de totes les graelles. L’emissió més vista durant el juliol va ser l’edició del Telenotícies vespre corresponent al 5 de juliol, que va aplegar 576.000 espectadors i va anotar un 31,5% de share.

Pel que fa als canals secundaris, que solen donar poques alegries, una excepció: el 3/24 puja quatre dècimes fins a l’1,7%, la seva millor quota des de l’abril del 2020. L’Esport3 baixa dues dècimes fins al 0,6% des del juny, però malgrat tot cal remuntar-se al 2016 per trobar un juliol millor. I el Super3/33 segueix en coma: perd una dècima i torna a marcar el 0,4% que ha estat el seu registre més habitual durant la temporada.

Altres cadenes en català

8TV continua estancada, a l’espera de poder assolir en la seva nova etapa l’1% simbòlic de quota. De moment, s’ha de conformar amb un 0,8% que calca el resultat del mes passat. El juliol ha estat poc amable amb la valenciana À Punt: baixa mig punt i es queda en un 2,7% que la fa quedar com a última autonòmica (si es miren només els canals principals de cada indret). A IB3 no li ha anat pas millor: la televisió de les Balears es deixa vuit dècimes en tan sols un mes i marca un 5,3% que li fa perdre posicions en un rànquing autonòmic que lidera TV3, amb el seu 13,2%, seguida d’Aragón TV, amb un 10,3%.

Grup RTVE

La 1 segueix trobant resistència a Catalunya. Perd a Catalunya una dècima i marca un 6,8% ben discret, vora dos punts per sota que el seu resultat general. En canvi, La 2 puja la dècima que li faltava i se li resistia durant tot el curs per assolir un 3% gens menyspreable (superior, per exemple, als tres canals temàtics de TV3 sumats). Teledeporte també fa un resultat correcte, ja que puja quatre dècimes i anota un 0,9%. En canvi, l’infantil Clan registra un 0,6% molt llunyà dels seus millors temps i el 24h es queda en un minso 0,7%.

Privades espanyoles

Telecinco troba consol a Catalunya, encara que hagi quedat segona, perquè malgrat tot supera Antena 3, cosa que només li passa també a Madrid, el País Basc, Astúries i les Canàries. El seu 10,1%, tanmateix, li comporta perdre quatre dècimes. Ara, la seva rival en perd cinc, ja que cau del 10,4% al 9,9%. En el còmput del que portem del 2022, Antena 3 només avantatja Telecinco per quatre dècimes. Pel que fa als segons canals, La Sexta cau mig punt fins al 5,5%, mentre que Cuatro es recupera una mica: les tres dècimes li permeten deixar els tresos enrere i aconsegueix un 4,1% de share. Això sí, Energy, del mateix grup Mediaset, l’empata. És un més dels símptomes de com la televisió temàtica va arrencant dècimes, mes a mes, a la generalista. Per grups, Atresmedia encara lidera a Catalunya, amb un 24,0%, que és tan sols una dècima més que Mediaset, mentre que la Corporació és tercera amb un 16,8%.

Resultats a Espanya

Antena 3 suma una nova victòria mensual –la novena consecutiva– i comença a convertir en inevitable que Telecinco perdi la cursa d’enguany, després d’haver-la guanyat ininterrompudament des del 2012. Ho fa amb un 13,6%, que suposa perdre una dècima respecte del juny, però també és la dècima que cau Telecinco, amb el seu 13,1%. La 1 es consolida com a tercera, amb la millora d’una dècima fins al 8,5%. Mentrestant, la batalla dels segons canals del duopoli s’anima: La Sexta es deixa tot un punt en un mes i cau fins al 5,3%. Cuatro també baixa, però només dues dècimes, així que el seu 4,8% li permet aspirar a animar un duel que semblava del tot decantat en favor de la cadena d’Atresmedia. Per grups, Mediaset segueix regnant (amb un canal més), ja que el bon comportament dels seus canals temàtics la fa pujar tres dècimes fins al 27,6%. En canvi, Atresmedia baixa un 1,2% i firma un 25,8% de quota de pantalla. Entre les cadenes de nínxol, DKiss fa la seva millor dada històrica, però encara continua sent residual: un 1,3%. Pel que fa a emissions, la pròrroga de l’Eurocopa femenina entre Anglaterra i Espanya, amb 3.056.000 espectadors, ha estat la més vista del juliol.

stats