Mèdia 01/09/2021

TV3 recupera el lideratge després de dos mesos de quedar per darrere de Telecinco

La televisió pública tanca el millor agost des del 2007

4 min
Memphis Depay, en acció durant el Gamper, encara no sap si podrà debutar a la Lliga.

TV3 torna a respirar tranquil·la. Després de dos mesos superada per Telecinco, la televisió pública ha tornat al capdavant de les cadenes més vistes gràcies a un agost empès pels informatius i Joc de cartes, entre més propostes.

CCMA

Tradicionalment, TV3 passava dificultats a l'estiu i cedia la primera posició de juny o juliol. La maledicció s'havia trencat des de l'1-O gràcies a una programació centrada en la informació, però aquest 2021 TV3 no va poder aguantar l'embat de Telecinco i tant al juny com al juliol va quedar per darrere de la primera cadena de Mediaset. Passat el tràngol d'aquests dos mesos, la televisió pública ha recuperat el tron i ha marcat una quota del 12,4%, la millor dada en un mes d'agost des del 2007. A banda de l'empenta dels informatius, la cadena s'ha beneficiat de la retransmissió del Trofeu Joan Gamper, segon espai més vist del mes amb una quota del 30,3% i 607.000 espectadors.

Pel que fa a la resta de canals de la CCMA, el 33/Super3 viu una petita alegria i ha sumat una dècima, cosa que li permet arribar al 0,6% de quota de pantalla i recuperar així la tendència de principi d'any. L'Esport 3 també aconsegueix una millora mínima d'una dècima (0,4% de quota), però continua sent la cadena menys vista de la Corporació i de tot Catalunya. Qui tanca l'agost més malparat és el 3/24: tot i haver recuperat al juliol dues dècimes, ara en perd una i cau al 1,3%.

Als índexs qualitatius, TV3 continua triomfant i torna a ser la cadena generalista amb una millor nota en el panel d'espectadors de l'empresa GfK, un 8,4. Els informatius obtenen una nota de 8,5, amb el TN Comarques destacat, que té una nota individual del 8,6.

Altres canals en català

8TV ja és propietat de Nicola Pedrazzoli però la nova programació va arrencar el 30 d'agost, així que de moment no s'ha notat el canvi de mans. De fet, respecte al mes de juliol la cadena perd una dècima i queda en un 0,6% de quota de pantalla. Pel que fa a la resta d'autonòmiques en català, À Punt es manté en el 2,8% que ja va obtenir al juliol, una xifra que podria ser una bona notícia si no fos perquè va arribar a aquesta quota després de perdre 8 dècimes i trencar la tendència ascendent que portava alguns mesos abans. També repeteix quota respecte al juliol la balear IB3, que torna a marcar un 4,6%.

Grup RTVE

Tot i que els Jocs Olímpics es van acabar el 8 d'agost, La 1 ha notat en les notes de l'agost l'adeu de Tòquio. La televisió pública espanyola trenca la bona ratxa del juliol i comença a mostrar símptomes de retrocés: perd una dècima respecte al juliol i marca un 6,9% de quota, la mateixa dada que la mitjana des del començament de l'any. També està en declivi el canal infantil Clan, que marca un 0,5% de quota i confirma la tendència descendent dels últims mesos. Les dades tornen a confirmar que els temps en què marcava quotes per sobre de l'1% queden ben lluny. En canvi, Teledeporte continua la trajectòria ascendent i suma dues dècimes respecte al juliol, fins a col·locar-se en un share del 1,5%. El canal 24 Horas, que en els últims temps havia estat estàtic, puja una dècima i arriba al 0,6%.

Grups privats espanyols

Després de liderar el juliol, Telecinco pateix una important patacada i veu com no només perd la primera posició del rànquing de les cadenes més vistes, sinó que també queda relegada al tercer lloc. La primera cadena de Mediaset marca un 10,4%, una xifra insuficient per plantar cara a Antena 3, que obté un 10,9%. La primera cadena d'Antena 3 ha tingut un bon agost gràcies, principalment, als bons resultats dels informatius, de Pasapalabra i de sèries turques com Mi hija. Pitjor li ha anat a la seva segona cadena, La Sexta, que ha perdut quatre dècimes (5,2%). Pel que fa a Cuatro, la segona cadena de Mediaset, es queda en un 4,5% (una dècima menys respecte al juliol).

Resultats a Espanya

Mentre a Catalunya Telecinco perd el lideratge, a Espanya es veu forçat a compartir-lo amb Antena 3. Les dues cadenes han acabat l'agost amb la mateixa quota, el 13,1%, i cal recórrer a les centèsimes per saber qui té avantatge. Si es tenen en compte les centèsimes –normalment les consultores fixen com a criteri l'arrodoniment en les dècimes a partir de les dades de KantarMedia–, la guanyadora seria Antena 3, que té un 13,121%, 12 centèsimes més que Telecinco (13,109%). Per a la cadena de Mediaset és un cop dur, perquè ha perdut gairebé quatre punts respecte al mes de juliol. En canvi, per aconseguir el lideratge a Antena 3 només li ha calgut mantenir-se estable.

El tercer lloc de la classificació és per a La1, que respecte al juliol no experimenta variacions en la quota de pantalla (8,9%). A més, el seu canal d'esports, Teledeporte, continua la pauta ascendent. Marca una quota de l'1,7%, dues dècimes més que el mes anterior, i més d'un punt més que l'agost del 2020.

Mentrestant, els segons canals dels grups privats reben males notícies. Tant Cuatro com La Sexta baixen, tot i que en el cas de la primera el descens és més pronunciat. Perd quatre dècimes i s'instal·la en el 4,8% de quota, mentre que La Sexta registra un 5,3%.

stats