03/01/2021

‘Els Pastorets’ castigats (1938/1939)

2 min
‘Els Pastorets’ castigats (1938/1939)

Peces Històriques Triades Per Josep Maria CasasúsDesembre 1938 a En Patufet : Obres de teatre de Josep Mª Folch i Torres. Avís:

La Llibreria Bonavia (Tapineria, 15), editora de les obres de teatre de Folch i Torres, acaba de publicar en L’Escena Catalana una nova edició del popular espectacle de dit autor “Els Pastorets o l’adveniment de l’Infant Jesús”. Amb aquest motiu, s’adverteix que la dita obra (com totes les del mateix autor) pot representar-se a tot Catalunya sense que calgui cap especial autorització. Només s’exceptuen els teatres de Barcelona, que sols poden representar les obres d’en Folch i Torres quan no actuen al Teatre de Novetats els “Espectacles per a infants”. Per a la música, cal adreçar-se a la Societat d’Autors de Barcelona.

Desembre 1939 a La Vanguardia Española : Nota del Gobierno Civil de Barcelona sobre la representación de obras navideñas religioso-teatrales.

Con motivo de las festividades de estos días se han recibido en este Gobierno Civil dos o tres solicitudes procedentes de diversas poblaciones de la provincia, para representar en catalán alguna obra religioso-teatral de circunstancias, tal como la tradicionalmente conocida con el nombre de “Els Pastorets”. El gobernador civil ha autorizado la representación en catalán de dicha obra con las condiciones siguientes: Primera. -Que un ejemplar sea previamente remitido a este Gobierno Civil. Segunda. -Que la representación no constituya espectáculo público y por consiguiente que no se verifique en locales habitualmente destinados a cine, teatros, bailes ni sociedades recreativas en general y que la entrada no se pague directa ni indirectamente, y Tercera. -Que dicha representación revista un exclusivo carácter religioso familiar. Sólo al Gobierno Civil deberá ser solicitada la autorización para esta especie de representaciones. La que no haya sido directa y expresamente autorizada por este Gobierno Civil, queda prohibida con apercibimiento de sanciones, sea cualquiera el organismo que se haya pretendido arrogar atribuciones que no le competen en esta materia.

stats