Parlament
ERC proposa equiparar les indemnitzacions per violència vicària a les dels feminicidis
1 min
Coincidint amb el 8-M, ERC ha registrat una proposició de llei al Parlament amb mesures per lluitar contra la violència masclista i millorar l'atenció a les víctimes. Una de les propostes és equiparar les indemnitzacions que reben les mares per morts per violència vicària a la dels feminicidis.
D'altra banda, també proposen estendre les indemnitzacions als familiars dependents de dones víctimes de crims masclistes –ara només les reben els fills– i agilitzar les ajudes per despeses de sepeli.
La proposició d'ERC inclou mesures per combatre la violència contra les dones en l'àmbit polític –per exemple, per introduir a la llei catalana l'obligació de tenir protocols als partits i oferir assessorament– i contra la violència obstètrica.