Barcelona triplicarà els quilòmetres de carril bici d'ara fins al 2018

L'Ajuntament invertirà 32 milions d'euros per superar els 300 quilòmetres de xarxa ciclista

Projecte de l'Ajuntament de Barcelona per triplicar el nombre de carrils bici

Després d'intentar  revolucionar l'autobús amb la implantació de la nova xarxa –un procés que encara es troba a mig fer–, Barcelona entoma ara el repte de crear una autèntica xarxa de carrils per a bicis. En concret, al govern municipal es proposa invertir 32 milions d'euros des d'ara i fins al 2018 per pràcticament triplicar els actuals quilòmetres de carrils destinats a la bicicleta. Per passar dels 116 quilòmetres actuals als 308. De fet, segons es va fixar al Pla de Mobilitat Urbana (PMU)  2013-2018, es treballa  en un pla per incrementar un 67% els desplaçaments que es fan cada dia en bicicleta a la ciutat –actualment, uns 136.000–. I, per passar de les paraules als fets, Barcelona en Comú vol, d'una banda, ampliar els quilòmetres de carril, i de l'altra, garantir que funcionin com una autèntica xarxa.

Clica aquí per veure el plànol del projecte, al detall, en PDF

L'objectiu: que el 95% de la població tingui un carril bici a menys de 300 metres de distància de casa. Es crearan o milloraran –per salvar discontinuïtats– nous eixos per a bicicletes en carrers principals tant verticals –per exemple, a Casanova, Pau Claris o Marina– com horitzontals –per exemple, a Travessera de Gràcia o Sant Antoni Maria Claret–. En paral·lel, el govern municipal vol que aquestes millores a la infraestructura ciclista contribueixin a restar protagonisme al vehicle privat, que, d'entrada, amb la creació dels nous espais per a bicicletes, perdrà  carrils i places d'aparcament. L'objectiu, també fixat al PMU, és aconseguir que el 2018 els viatges en cotxe siguin un 21% del total.

A banda d'ampliar el nombre de carrils bici, que es faran sempre que sigui possible en calçada, també es treballarà amb l'objectiu d'ampliar les places d'aparcament per a bicicletes i la seva seguretat. La previsió és invertir 870.000 euros en noves instal·lacions i 63.000 més en places creades en pàrquings de B:SM i Saba. I es reserva una partida d'un milió d'euros per desenvolupar un nou model d'aparcament segur.

Pel que fa al Bicing, el proper mes de març del 2017 finalitza l'actual concessió i ara es treballa per definir com ha de ser el nou servei. Es parteix de dues premisses clares: integrar les bicicletes elèctriques i que hi hagi més bicis en servei.

Visibilitzant l'assetjament sexual

Més continguts de