Societat 15/02/2016

Treballadors i turistes, satisfets per l’arribada de la L9 a l’aeroport

Les oficines de turisme de les estacions de les dues terminals actuen com a informadors del metro en el primer dia laborable amb el nou tram en servei

Josep Ferrer
3 min
La sortida de la L9 a l'aeroport del Prat / MANOLO GARCÍA

L'Hospitalet del LlobregatEls treballadors que aquest matí de dilluns han fet servir la línia 9 del metro per anar fins al seu lloc de treball a l'aeroport de Barcelona estaven, en general, contents de poder disposar d'aquest mitjà de transport, igual que els turistes, que el consideren còmode i ràpid, malgrat que els produeix certa desconfiança que funcioni sense conductor. Les dues oficines d'informació turística que hi ha als vestíbuls d'accés de les estacions T1 i T2 de l'aeroport no paren d'atendre gent. "Ens pregunten pels preus del transport públic; els que viuen aquí es queixen del suplement que han de pagar i els de fora no entenen per què aquí no podem comprar la T-10”, explica una de les informadores.

La Norma Pacho, treballadora de Vueling, estava exultant perquè "després d'anys de peregrinació" per fi podrà "anar a la feina sense patir", malgrat que triga una hora en metro des de casa seva, a Nou Barris. La Teresa Iglesias, treballadora d'Iberia i veïna del Prat de Llobregat, també es desplaçarà en metro perquè, diu, ara triga deu minuts, i amb el bus urbà, el PR1, en trigava 20. És el mateix que els passa a l'Araceli Álvarez i l'Ester Alonso, totes dues, empleades de l'aeroport i veïnes del Prat de Llobregat. I tot i que només fa tres dies que funciona la L9 fins a l'aeroport, el Juan José Flores, treballador de Prosegur i veí de Badalona, ja té clar que per anar a la feina ho farà en metro amb la L2, la L5 i la L9, i per tornar agafarà l’autobús, el 46, fins a plaça Espanya, i allà, el metro, per passar a la L2, i fins a casa, perquè guanya 15 minuts. Tots els treballadors celebren no haver de pagar cap suplement: "Nosaltres venim aquí per necessitat, no per plaer”, deia un d’ells.

La Mònica Gomila i el Guillem Marquès, residents a Menorca i satisfets per la victòria del Barça ahir contra el Celta –han vingut a veure el partit–, lloaven la "facilitat, avantatge i comoditat" de desplaçar-se en metro fins a la T1. Entre altres coses, perquè l'hotel el tenien a prop de l’estació de Collblanc. També estaven molt contents la Júlia Prat i el Josep Maria Vernis, veïns del carrer Muntaner de Barcelona. "Nosaltres viatgem molt per feina, i tot i que necessitem més temps de desplaçament, és més econòmic que agafar un taxi o pagar el pàrquing de l'aeroport; ja tocava, i el suplement que es paga és menys del que es paga en altres llocs d'Europa", deien camí de París, on fins dijous assistiran a una fira del sector tèxtil.

Més escèptic es mostrava un matrimoni del barri de Pubilla Casas de l'Hospitalet de Llobregat. Després de passar uns dies a Cadis tornaven a casa en metro. "No està bé que ens facin pagar el suplement, crec que és més car que a Madrid, han d'amortitzar de seguida les obres!", deien, tot i reconèixer que avui tots dos han pagat nou euros en comptes dels 30 que els costa de mitjana el taxi.

Però no a tothom li va bé el metro. La Natàlia, una ciutadana russa resident a València, ha optat per desplaçar-se a la plaça Catalunya de Barcelona –té l'hotel prop de Canaletes–, en Aerobús, perquè tot i que paga una mica més, li han dit que és més ràpid.

A mig matí encara es podien veure curiosos, sobretot gent gran, que s'han desplaçat en metro fins l'aeroport per conèixer de primera mà aquest nou servei. També s'hi ha apropat l'alcalde del Prat, Lluís Tejedor, i el tinent d'alcalde, Sergi Alegre, que han volgut comprovar sobre el terreny com funcionava la L9 el primer dia laborable.

stats