Societat 03/07/2017

Eduació, joventut i ocupació: tres eixos d'inversió per a la Zona Franca de Barcelona

Entre el pla de barris, l'arribada de la línia de metro i altres inversions, l'ajuntament de Colau enviarà 68,2 milions d'euros a la Marina durant aquest mandat

ARA Barcelona
2 min
01. A la cantonada dreta de la fotografia, al barri de la Marina del Prat Vermell, és on s’ubicaran les noves conselleries.  02. Elí Rolando a la barriada del Polvorí, a la Marina de Port. 03. Els horts urbans de la Masia Can Mestres.  04. Veïns en una terrassa dels Jardinets de la Mediterrània.

BarcelonaEls barris de la Marina de Barcelona -coneguts popularment com a Zona Franca- compten amb una de les poblacions més joves de la ciutat; en canvi, només un 4% dels veïns tenen estudis superiors. Amb aquestes dades sobre la taula, el pla de barris que impulsa d'Ajuntament de Barcelona centrarà una part important del programa en projectes d'educació, joventut i ocupació.

Així doncs, del total de 15,3 milions d'euros del pla, una part es destinarà a l'impuls del nou projecte educatiu a l'Escola Enric Granados, tenint en compte la connexió amb el seu entorn educatiu més immediat (escoles Can Clos i Bàrkeno, i Institut Montjuïc), i el reforç i l'ampliació de l'educació en el lleure, amb una atenció especial a les activitats culturals, les arts escèniques i l'esport.

D'altra banda, un altre dels objectius del projecte motor és l'increment de l'ocupabilitat de les persones amb una situació de vulnerabilitat més gran, com són els aturats de llarga durada i els joves i les dones en risc d'exclusió social. Això es gestionarà a través d'un nou espai al barri, que tirarà endavant programes de formació professional i foment de l'ocupació. L'espai també estarà adreçat a dinamitzar la indústria del barri i aprofitar les oportunitats econòmiques del territori per promoure l'ocupabilitat dels veïns.

La falta de connexió i els espais degradats, els principals problemes

Tot i les inversions en educació i ocupació, el pla també preveu millorar el problema històric de mobilitat i connectivitat dins del mateix barri i amb la resta de la ciutat. I és que la configuració urbana dona lloc a espais públics poc connectats, degradats i poc amables, que no afavoreixen la convivència entre el veïnat. Per això es preveu instal·lar-hi dos ascensors urbans i la remodelació de diversos espais públics, com els jardins de la Mediterrània.

En paral·lel, si es compleixen les previsions, el 2018 el metro arribarà amb dues parades a la L9, Foneria i Cisell. Per això, en total, entre el pla de barris, el metro i la resta d'inversions, l'ajuntament de Colau invertirà 68,2 milions a la Marina, un dels pocs espais de la ciutat on encara hi ha espai per créixer, durant aquest mandat.

stats