Salut
Pané: “Ens és igual si les guàrdies de metges són de 24 hores o per torns”
1 min
La consellera de Salut, Olga Pané, ha assegurat al ple del Parlament que està disposada a escoltar les propostes dels metges sobre el model de guàrdies. “No vull imposar-les. Ens és igual si les guàrdies són de 24 hores, de 12 hores o s’organitzen per torns”, ha afirmat en una interpel·lació.
Amb tot, segons Pané, “no poden ser voluntàries” i han de ser “adequades a les necessitats”: “No podem deixar pacients sense cobrir durant les nits”. També ha dit que el departament es tornarà a reunir amb els metges el 2 de març: “Seguirem escoltant els metges”.
Els metges es van manifestar divendres per reclamar un conveni laboral propi, i Pané ha dit que ja s’han reunit amb el col·lectiu un total de 15 vegades al llarg del 2025.