Mobilitat
ARA Mateix 27/05/2021

TMB vol fer el salt als patinets elèctrics i el repartiment de mercaderies

Agents socials i econòmics integren el consell assessor que ha d'elaborar l'estratègia de la companyia

ARA
2 min
Un usuari de patinet elèctric per un carrer de Barcelona.

BarcelonaTransports Metropolitans de Barcelona (TMB) vol ampliar la seva activitat cap als vehicles de mobilitat personal o compartits –com patinets elèctrics– i el repartiment de mercaderies. Així ho recull el Pla Estratègic 2025, que ha presentat aquest dijous la presidenta de la companyia, Rosa Alarcón, i que entre els seus objectius inclou el de potenciar la intermodalitat entre mitjans de transport. L'empresa de transports també ha creat el consell assessor integrat per agents socials i econòmics de la ciutat que col·laboraran en l'elaboració del Pla Estratègic 2025 i entre els quals hi ha els màxims dirigents de patronals, sindicats, del Port de Barcelona i de l'aeroport, entre d'altres.

Alarcón ha assegurat aquest dijous que el nou pla "té com a punt de partida un canvi en la concepció i missió de TMB" i significarà "un canvi històric". La presidenta de la companyia ha remarcat que una futura plataforma de mobilitat de la companyia "serà molt important pel volum que implica de transport" i ha explicat que aquesta transició es farà "aprofitant els beneficis i avantatges de les noves tecnologies". El document, que ha de definir l'estratègia de TMB per als pròxims anys, s'està acabant d'elaborar i està previst que estigui a punt en dos mesos.

Fer créixer el nombre d'usuaris

Alarcón ha afirmat, però, que la principal aposta de TMB seguirà sent el metro i l'autobús, amb l'objectiu "d'incrementar l'oferta, la qualitat i l'eficiència". Sobre el negoci de repartiment de mercaderies ha dit que és un exemple del centenar de projectes que té en marxa la companyia, com el bus a demanda o el projecte de bus semiexprés. "Hi ha projectes més madurs i altres de menys madurs", ha dit. El conseller delegat de la companyia, Gerardo Lertxundi, per la seva banda, ha manifestat que l'objectiu és que creixi el nombre d'usuaris de transport públic en general, més enllà de si ho fa amb TMB o altres operadors. "Volem sumar forces en aquesta línia", ha afegit.

Altres punts que incorpora el pla és la participació de TMB en negocis internacionals, la creació d'una cultura d'empresa que posi les persones al centre de l'activitat i un "compromís amb la societat i l'entorn on opera", en especial en àmbits com la responsabilitat social, el desenvolupament sostenible i l'Agenda 2030, l'accessibilitat universal i l'increment de la seguretat, entre d'altres.

stats