Publicitat
Publicitat

Exclusiva

TV3 pagarà 1,9 milions cada any al grup Godó per poder emetre a través de les seves freqüències

La quantitat suposa tot i així un estalvi respecte els 2,8 milions que costa mantenir actualment el segon múltiplex de la Corporació, condemnat a desaparèixer

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) pagarà al grup Godó 1,9 milions d'euros anuals per fer servir part del seu múltiplex i allotjar-hi les emissions en alta definició de TV3, segons ha pogut saber l'ARA de fonts coneixedores de l'operació. Aquest dimarts a la tarda la Corporació ha firmat el contracte mitjançant el qual resol temporalment les conseqüències d'haver perdut el seu segon múltiplex, en una controvertida decisió unilateral del ministeri d'Indústria.

El contracte té una durada mínima de 18 mesos i una màxima de 4 anys, a l'espera que la situació política permeti poder tornar a tenir un segon múltiplex per a la Corporació (la qual cosa permetria, de retruc, plantejar de nou la reciprocitat d'emissions amb les Balears i el País Valencià, un escenari que la situació actual fa impossible per manca d'espai radioelèctric).

Tot i que cap de les dues parts ha fet públic l'import del contracte, TV3 sí havia indicat que la solució els suposava un estalvi respecte els 2,8 milions que costava de mantenir el segon múltiplex (i que TV3 mantenia desaprofitat, ja que només hi hostatjava el canal TV3 HD). El múltiplex que gestiona Godó és de titularitat pública, però l'opera el grup editor de La Vanguardia en virtut d'una concessió del 2003. La resta de canals d'aquest múltiplex són 8TV, Rac105TV i Barça TV (aquest últim en règim també de lloguer de freqüència). Finalment s'ha optat per aquesta opció, que implica pagar un lloguer per un espai radioelèctric de titularitat pública, perquè les altres dues opcions –fer servir el múltiplex de les televisions locals i comprimir el senyal per encabir TV3HD en el múltiplex de la Corporació– es van descartar per la complexitat tècnica de la solució, en el primer cas, i per la pèrdua de qualitat d'imatge i competitivitat, en el segon.

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT