Publicitat
Publicitat

URBANISME

L'Ajuntament de Sant Cugat requalifica Torre Negra

Núñez i Navarro projecta 2.800 habitatges en aquests terrenys

El ple municipal de Sant Cugat del Vallès ha aprovat provisionalment una modificació del Pla General Metropolità (PGM) al sector de Torre Negra amb l'objectiu de preservar els seus valors paisatgístics i ambientals.

Ara, una vegada aprovat pel ple, aquest expedient passarà a la Comissió d'Urbanisme de l'Àrea Metropolitana per a la seva aprovació definitiva

El ple municipal celebrat aquest vespre ha aprovat provisionalment -amb els vots a favor de CiU i amb les abstencions de PP, PSC, ICV-EA i CUP- una modificació del Pla General Metropolità (PGM) al sector de Torre Negra amb l'objectiu de requalificar aquests terrenys com a sòl no urbanitzable.

El grup Núñez i Navarro –propietari majoritari d'aquests terrenys- va presentar dos plans urbanístics amb la intenció de construir 2.800 habitatges a Torre Negra, on hi podrien viure unes 10.000 persones.

Segons el consistori, la modificació urbanística aprovada aquest vespre s'ajusta a la resolució del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) de l'any 2009, que va anul·lar la requalificació de Torre Negra com a sòl no urbanitzable d'especial protecció aprovada l'any 2003 per l'ajuntament i la Generalitat.

Amb l'objectiu de donar resposta a la sentència del TSJC, el nou tràmit municipal aprovat avui requalifica Torre Negra com a clau 27 (parc forestal) i 26 (lliure permanent) tenint en consideració dues figures jurídiques superiors que l'any 2003 encara no existien però que actualment preserven aquesta zona: el Pla Territorial Metropolità i la declaració de Parc Natural de Collserola.

D'altra banda, també es concreta una reserva de sòl per a un nou vial que –tal i com contemplava el PGM del 1976- uniria la carretera de la Rabassada (BP-1417) amb l'avinguda de les Corts Catalanes. Aquest vial, que no té cap calendari d'obres ni a curt ni a mitjà termini, no passarà dins dels límits del sector de Torre Negra i tindrà un perfil de via urbana senzilla, en cap cas de ronda urbana ample.

Més continguts de