Societat 12/02/2015

El metro entre l'aeroport i la Fira estarà en marxa el febrer del 2016, a temps per al Mobile World Congress

El conseller Vila i els alcaldes de Barcelona, l'Hospitalet i el Prat han fet aquest dijous un viatge de proves. Després d'onze anys de treballs, la L9 només té en servei 11 quilòmetres al nord de Barcelona, Santa Coloma de Gramenet i Badalona

Efe
2 min
El conseller Vila, Lluís Tejedor, Núria Marín, John Hoffman i Xavier Trias, durant el viatge de proves d'aquest dilluns / ACN

BarcelonaEl tram de la línia 9 del metro entre l'aeroport del Prat i Fira de Barcelona es posarà en marxa durant el mes de febrer de l'any vinent. Així ho ha confirmat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, en declaracions als periodistes després del viatge de proves que ha realitzat pel trajecte que uneix les dues instal·lacions al costat de John Hoffman, el conseller delegat de GSMA, l'associació que agrupa els principals operadors de telefonia mòbil del món i que organitza el Congrés Mundial de Mòbils (MWC, en les seves sigles en anglès).

En aquest viatge de proves també hi han participat els alcaldes de Barcelona, Xavier Trias, l'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, i el Prat de Llobregat, Lluís Tejedor. "No és només una comunicació amb l'aeroport. És un metro per al Prat, per a l'Hospitalet i un tros de Barcelona. I és un èxit", ha dit Trias, que ha assegurat que Hoffman ja ha constatat que la unió de l'aeroport i la Fira a través de la línia 9 "no és una promesa" sinó "una realitat".

Per la seva banda, Marín ha valorat de forma molt positiva el metro i ha assegurat que "tot està dissenyat" perquè fires que se celebren al recinte firal com el MWC "estiguin adequades als temps que vivim i a les necessitats del públic i les empreses". Tant Trias com Marín han tornat a reclamar celeritat al Govern per al ramal de la Zona Franca de la línia, una reivindicació històrica dels dos municipis. "Els alcaldes fan molt bé d'exigir-ho", ha respost el conseller Vila, que, sense fixar un termini, ha assegurat que el Govern "no pararà" fins a culminar el conjunt de la línia 9. A dia d'avui, després d'onze anys de treballs, la línia 9 només ha estrenat 11 quilòmetres al nord de Barcelona, Santa Coloma de Gramenet i Badalona.

A més de la línia 9 del metro, el ministeri de Foment podria licitar aquest semestre el tren llançadora que connectarà la terminal T-1 de l'aeroport del Prat i el centre de Barcelona, i que, segons les estimacions presentades per Vila el mes de gener passat, podria estar en funcionament el 2018.

stats