Automoció

Wallbox, l'unicorn català de carregadors elèctrics, perd pistonada

Les vendes de la companyia cauen un 16% i provoquen una caiguda de l'acció del 8%

ARA
2 min
Les oficines de Wallbox a Barcelona, en una imatge d’arxiu.

BarcelonaWallbox, l'empresa catalana de carregadors elèctrics que el 2021 va assolir la condició d'unicorn, no viu el seu millor moment. El fabricant català de sistemes de recàrrega de cotxe elèctric està patint la debilitat del mercat del cotxe elèctric i durant el segon trimestre d'enguany ha reduït un 16,5% la seva facturació, que s'ha quedat en 33 milions d'euros, lleugerament per sota dels 35,1 milions del primer trimestre. Per fer-hi front, Wallbox continua amb la seva política d'estrènyer-se el cinturó per reduir el seu endeutament.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'empresa va tancar el segon trimestre amb unes pèrdues operatives de 31 milions d'euros, enfront dels 44 milions d'un any enrere, i un Ebitda ajustat –resultat abans d'impostos i amortitzacions– de 21,2 milions negatius, enfront dels 20,6 milions negatius del mateix període del 2022. La companyia ha matisat que la facturació ha caigut en 1,8 milions a causa de les devolucions i ha assenyalat que "continua el seu pla de reducció de costos", amb un descens de 12,3 milions d'euros de les despeses operatives.

Durant el segon trimestre, Wallbox ha tancat una ampliació de capital de 56 milions d'euros i la posició de caixa a 30 de juny era de 111 milions.

La companyia ha destacat que les vendes als Estats Units van augmentar un 67% interanual i que va lliurar 350 unitats del model de carregador Supernova, un 700% més, i que va registrar un "rècord" de carregadors AC lliurats per distribuïdors i instal·ladors, amb un 18% més que un any enrere.

L'objectiu de la rendibilitat

Enric Asunción, conseller delegat de la companyia, ha destacat la "resistència" del negoci malgrat els reptes als quals ha fet front l'empresa en el segon trimestre de l'any. En una roda de premsa aquest dimecres al costat del director financer, Jordi Lainz, Asunción ha dit que el focus principal de l'empresa és "ser rendibles" i que pretenen que la reducció de costos arribi als 50 milions a final d'any. 

"El que estem fent és enfocar-nos en què podem controlar", ha explicat, assenyalant també l'augment dels tipus d'interès i la intermitència de les subvencions a vehicles elèctrics com a problemes que han afrontat. Asunción ha descartat donar "una guia explícita" dels resultats previstos a tancament d'any.

El mercat ha llegit amb preocupació els resultats de l'empresa barcelonina, i a primera hora de la tarda les accions de Wallbox queien un 8,6%, situant-se al voltant dels 3,6 dòlars, quan el 2021 havia cotitzat per sobre dels 16 dòlars.

stats