Gas Gas se salva i passa a mans de Torrot

La marca de motos de muntanya tornarà al mercat ben aviat i els seus 55 empleats recuperaran la feina

La planta de motos de Gas Gas a Salt concentrarà la producció també de Torrot. ARA

La marca de motocicletes de muntanya Gas Gas se salva de la desaparició. La fàbrica de Salt i 55 dels seus treballadors tornaran a posar-se en marxa després de gairebé un any d'inactivitat com a conseqüència del concurs de creditors que ha viscut i, finalment, superat l'empresa. El jutge ha adjudicat tots els actius de Gas Gas a Torrot, un petit fabricant de motos elèctriques, segons ha confirmat a l'ARA el seu conseller delegat, Ivan Contreras.

Torrot va presentar la millor oferta per quedar-se Gas Gas de bracet amb el fons d'inversió Black Toro, que és el soci financer que injectarà el diners. Black Toro es quedarà amb un 30% de Torrot a través d'una ampliació de capital de cinc milions i, en paral·lel, concedirà un préstec participatiu de 10 milions per poder dur a terme tot el pla de negoci tant de Torrot com de Gas Gas.

I quins són aquests plans? El primer és tornar a posar en funcionament la planta gironina per produir un nou model de moto de trial Gas Gas del quan només se n'havia fet un prototip abans que l'empresa es declarés en concurs. Això implicarà el retorn a la feina de 55 empleats que estan afectats per un expedient de regulació d'ocupació temporal des de fa mesos i que temien pels seus llocs de feina quan la marca va entrar en liquidació a l'estiu. El comitè d'empresa negociarà que, a mesura que creixi l'activitat els propers mesos puguin reincorporar-se també la resta dels 80 treballadors que tenia l'empresa abans del concurs.

L'objectiu de Torrot és vendre 2.000 unitats de la nova Gas Gas de trial l'any que ve i 1.000 unitats més dels altres dos models de la marca, la moto d'enduro i la de 'dual sport'. De cara al 2017, la marca confia a renovar també el model d'enduro per fer-lo "més competitiu", explica Contreras.

L'altra pota del negoci passa per desplegar tota l'estratègia de Torrot, basada en la motocicleta elèctrica. Els plans donaran feina a Salt, ja que la marca es proposa vendre 3.000 unitats més de la seva primera scooter elèctrica, la Torrot Muvi. Tota la producció, la de Gas Gas i la de Torrot, es concentrarà a la planta de Girona, mentre que Torrot deixarà les àrees comercials i d'R+D a Mataró com fins ara.

La direcció també es dividirà en dues: el nou director general de Gas Gas serà Juan López, fins ara director de desenvolupament de producte de Torrot, mentre que Albert Ballesta ocuparà la direcció general de Torrot. L'equip comercial directiu i comercial de Gas Gas ja està va cap a Milà per visualitzar el seu retorn aprofitant el saló internacional de la motocicleta que se celebrarà aquesta setmana. "No hem arribat a temps de poder-hi exposar cap moto, però aprofitarem la presència de Torrot per fer visible que Gas Gas també torna", explica el conseller delegat.

Gas Gas torna a la competició

Si per alguna cosa ha brillat Gas Gas històricament ha estat pels èxits en les competicions esportives de muntanya, com ara el trial i l'enduro. La crisi del fabricant va comportar la seva desaparició de les pistes però ara també en aquest àmbit la marca vol ressuscitar.

Amb un pressupost d' un milió d'euros anual, Torrot ja està en converses amb diversos pilots que havien competit amb Gas Gas per poder-los recuperar. Un dels que va trobar-se sense equip va ser Adam Raga, però la marca no vol dir encara si el podrà recuperar. "Estem parlant amb una dotzena de pilots i en vies de tancar acords", sosté Contreras.