Mèdia 01/02/2016

Arriba #0, el reclam generalista de Movistar+

El canal s’estrena aquest dilluns amb formats d’èxit procedents de Canal+ i múltiples novetats d’entreteniment, humor, ficció i actualitat

Albert Castellví Roca
7 min
iñaki gabilondo

BarcelonaEl compte enrere ja ha arribat a zero. Movistar+ posa en marxa aquest dilluns #0, una gran aposta televisiva que li ha de permetre competir, des de l’àmbit del pagament, amb els canals generalistes espanyols, oferint una graella variada que inclourà espais d’actualitat, esports, entreteniment i ficció però sempre amb la voluntat d’aportar un plus de qualitat per als seus espectadors. La nova cadena arrencarà formalment a les 20.30 amb l’estrena d’un dels pilars bàsics de la seva graella, Likes, un magazín presentat per Raquel Sánchez Silva que es nodrirà dels continguts generats a internet i les xarxes socials, tota una declaració d’intencions per a un canal que busca sobretot el públic jove i connectat.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El canal engega sense un objectiu d’audiència declarat. Fonts de Movistar+ expliquen a l’ARA que “l’objectiu és tenir una oferta de qualitat que acosti el públic a la televisió de pagament”.

#0 es podrà sintonitzar al dial 7 de Movistar+, on fins ara emetia Canal+, que d’aquesta manera desapareixerà definitivament del panorama televisiu espanyol 25 anys i mig després d’haver iniciat les emissions, el 8 de juny del 1990. Per aquest motiu, durant les hores prèvies a l’estrena de la nova graella, #0 es convertirà en un espai d’homenatge a Canal+, amb la reemissió dels capítols finals d’algunes de les sèries que han marcat la història del canal de pagament per excel·lència a Espanya, com Seinfeld (14.35), Friends (15.30), Mad men (16.20) o Los Soprano (17.20). De totes maneres, la marca Canal+ es mantindrà en altres canals de la plataforma, com Canal+ Liga o Canal+ Series, i bona part dels seus rostres i formats més reconeguts mantindran la presència a #0. És el cas, per exemple, de l’equip d’esports i la majoria de programes d’aquest gènere, però també d’Iñaki Gabilondo, Jon Sistiaga i els Ilustres ignorantes de Javier Coronas, Javier Cansado i Pepe Colubi.

Entre els fitxatges destaquen -a més de Sánchez Silva- Eva Hache, que protagonitzarà la sèrie Web therapy, i Andreu Buenafuente, que ja va posar en marxa el seu Late motiv fa unes setmanes a Canal+ com a avançada de l’arribada de la nova cadena. “Estem satisfets de com ha anat aquest aperitiu -expliquen des de Movistar+-. El programa s’ha col·locat cada dia entre els 20 programes de pagament més vistos, sense comptar encara amb l’efecte d’arrossegament pel fet de tenir tota una graella”.

A més de la producció pròpia, que es concentrarà sobretot entre les 20.30 i la 1.00 i es reemetrà en altres moments del dia, la graella de #0 inclourà cinema -de dilluns a dijous a les 19.00, divendres a les 22.00 i dissabtes a la tarda-, sèries en horari de tarda i documentals de la BBC que tindran reservats, entre altres espais, els dijous a la nit, en què, per començar, s’oferirà la sèrie documental 9 meses, sobre el desenvolupament de l’embaràs. La graella inicial s’anirà completant amb nous formats durant els pròxims mesos, i inclourà també emissions especials, com la gala dels Oscars, el dia 28 de febrer.

‘Likes’

Raquel Sánchez Silva conduirà de dilluns a divendres a les 20.30 Likes, un magazín que “neix per mirar com és la vida des d’internet i les xarxes socials”. El programa tindrà com a col·laboradors, entre d’altres, Alaska i Mario, Chenoa, Pepe Colubi i Alberto Rey, a més de tuitaires, youtubers, bloguers i instagramers com María Gómez, FiloFilipino, Elisabet Benavent o Guillermo Rodríguez. A través de diverses seccions, l’espai buscarà els mems, trending topics i vídeos virals més destacats de cada dia, i també reservarà espai per al cinema, la música, les sèries i els videojocs.

‘Late motiv’

El nou late show d’Andreu Buenafuente és una de les grans apostes del canal. Late motiv es va estrenar l’11 de gener a Canal+, però a partir d'aquest dilluns s’instal·larà definitivament a #0, on s’emetrà de dilluns a dijous a les 23.00. L’espai, produït per El Terrat, suposa un retorn a l’essència del late show clàssic late show i permet a l’humorista deixar les matinades per tornar a un horari més còmode, amb un format que, a més, dura només 50 minuts, tal com reclamava. Entre els col·laboradors del programa hi ha Berto Romero, Sílvia Abril, David Suárez, David Broncano i Javier Coronas.

‘Diario Vice’

De dilluns a divendres a les 21.30, #0 dedicarà mitja hora als reportatges “sense filtres” de Diario Vice, un espai produït en col·laboració amb la revista Vice i que adapta un format estrenat per la HBO el 2013 als EUA. Presentat per Dani Campos, el programa inclourà reportatges de producció pròpia i altres d’internacionals elaborats per la trentena de delegacions del grup Vice, però sempre rodats “sobre el terreny”. L’espai vol “aprofundir en els esdeveniments que estan definint el nostre context actual” i mostrar “el que també passa i no recullen els grans titulars del dia”.

Esports

L’esport serà un ingredient fonamental de la nova cadena, que reforça l’equip de Canal+ amb Dani Garrido i Joseba Larrañaga. El 22 de febrer s’estrenarà Movistar arena, un informatiu d’esports que s’emetrà cada dia a les 14.00, i es mantenen formats com Informe Robinson, El día después, El día del fútbol, Fiebre Maldini, Generación NBA+, Paddock Club o El Club de la F1. També s’oferiran, cada setmana, partits de la Premier League i de la NBA -incloent-hi l’All Star- i els entrenaments de MotoGP i Fórmula 1. Aquest diumenge #0 emetrà la Super Bowl.

‘Ilustres ignorantes’

Javier Coronas seguirà comandant l’espai d’humor Ilustres ignorantes, acompanyat per Javier Cansado i Pepe Colubi. Estrenat el 2008 a Canal+ i convertit ja en un format de culte, el programa rep en cada entrega la visita de dos convidats amb els quals els tres presentadors debaten, a partir de preguntes absurdes, sobre un tema concret. L’espai estrena nou horari, els dilluns a les 22.00, i amb escenari nou, el teatre Calderón de Madrid. Els primers convidats de la nova etapa seran el xef Pepe Rodríguez, els humoristes Joaquín Reyes i Ignatius i l’actriu Laura Sánchez.

Actualitat

Iñaki Gabilondo seguirà fent entrevistes a Iñaki, que es reorienta per abordar els grans canvis que afrontarà el món els pròxims anys amb pensadors i intel·lectuals “de primer ordre” internacional. També continua Jon Sistiaga, que conduirà Tabú, un espai de documentals sobre “temes prohibits, invisibles o ocults”. L’actualitat també serà protagonista a Resetea, un programa de reportatges de to social conduït per Estíbaliz Gabilondo, que vol “confrontar posicions oposades defensades per personatges anònims”. Cap d’aquests formats no té, per ara, data d’estrena.

‘Web therapy’

La ficció també tindrà espai a la graella de #0 a través de Web therapy, una adaptació de la sèrie de Showtime en què Eva Hache interpretarà el paper que a la versió original fa Lisa Kudrow, una terapeuta que ofereix sessions ràpides, de tres minuts, a través d’internet. Quim Gutiérrez, Josep Maria Pou, Clara Lago, Gonzalo de Castro, Carlos Areces, María Pujalte i Blanca Portillo seran alguns dels pacients que se sotmetran al seu caràcter sec i egocèntric, en sessions que inclouran grans dosis d’humor i improvisació. L’estrena serà dimarts a les 22.00.

‘La huida’

Entre els plans de futur de #0 hi ha adaptar Hunted, un reality show estrenat al setembre al Channel 4 britànic en què els 15 concursants han d’aconseguir mantenir-se il·localitzables durant 28 dies mentre un equip d’investigadors professionals intenta atrapar-los utilitzant totes les eines que l’estat podria fer servir per capturar fugitius de debò, des de l’ús de càmeres de seguretat fins al rastreig de trucades o targetes de crèdit. El programa, que la cadena presenta com “l’últim gran èxit de la televisió mundial”, es titularà La huida i és una producció d’Endemol.

‘Cómicos’

Dimecres a les 22.00 s’estrenarà Cómicos, una sèrie documental de sis capítols dedicada a “repassar el cinema i la televisió que més ha fet riure els espectadors durant les últimes dècades”. Cada entrega es fixarà en un estil d’humor concret, des de la sàtira política fins al costumisme o els monòlegs, i ho farà recuperant fragments de programes i pel·lícules i entrevistant humoristes com Martes y 13, Cruz y Raya, Florentino Fernández, Joaquín Reyes, Tricicle, El Gran Wyoming o Muchachada Nui, entre molts d’altres. Javier Cansado serà el presentador de l’espai.

‘Maratón Man’

El periodista català Raúl Gómez, que va treballar com a reporter a Otra movida, és un gran aficionat al running i s’ha proposat córrer algunes de les maratons més dures del planeta, ja sigui sobre gel, a alta muntanya o al desert. El seu procés de preparació, tant física com mental, fins a assolir aquest repte personal constituirà el fil narratiu de Maratón Man, un docureality produït per Zanskar que també formarà part de la graella de la nova cadena. “Córrer mola i aquesta aventura és glòria beneïda”, assegura el presentador. Movistar+ encara no ha anunciat quan s’estrenarà.

‘The naked choir’

La BBC va estrenar al setembre The naked choir, un concurs de corals similar a l’ Oh happy day de TV3 però amb una particularitat: els grups participants han de cantar sempre a cappella, és a dir, sense cap tipus d’acompanyament instrumental. Dani Reus, director del cor Gospel Factory, presentarà l’adaptació del programa que ha fet Warner Bros per a Movistar+, que d’aquesta manera incorpora també els concursos de talents a la seva programació. El format, que vol trobar “la millor banda a cappella del país”, s’espera que arribi a #0 durant els pròxims mesos.

‘Guardianes de la historia’

La periodista Nira Juanco (exmembre de l’equip de transmissions de la Fórmula 1 a Antena 3), el paleoantropòleg Juan Luis Arsuaga i el director de cinema Santiago Zannou formen el peculiar trio que encapçala les expedicions de Guardianes de la historia. Tots tres emprendran un “viatge inoblidable” que els portarà a voltar per tot el món amb l’objectiu de visitar monuments que són Patrimoni de la Humanitat i conèixer la gent que s’encarrega de protegir-los i que hi viu a prop. El programa és una producció de Prisa que encara no té data d’estrena fixada.

stats