La redacció d'informatius del 'Telediario', avergonyida per la cobertura de l'1-O a TVE

Diversos periodistes de TVE han acusat el programa de manipular la informació sobre la consulta

Les queixes dels treballadors de RTVE per la cobertura de l'1-O per part del 'Telediario' es multipliquen. Aquest matí, durant el minut de silenci com a acte de repulsa a les càrregues policials durant la celebració del referèndum, la redacció de Torrespaña ha protestat davant de la direcció de TVE pel seguiment que es va fer del referèndum. 

En els vídeos i les fotografies que han compartit els periodistes de TVE en el seus perfils de Twitter se'ls pot veure mostrant cartells en els quals es llegeixen les paraules 'vergüenza' i 'vergonya'. Els treballadors han exigit canvis a TVE. 

Aquestes queixes se sumen a les que ahir ja van expressar altres treballadors de TVE, que també van fer servir les seves xarxes socials per manifestar-se. Una de les periodistes que es va mostrar disgustada amb el tractament de TVE va ser Vanesa Benedicto, que a través del seu perfil de Twitter va acusar el canal de "manipulació". Un altre dels que es van unir a les queixes va ser Gabriel López, que va dir que se sentia "avergonyit". El realitzador Carlos Vidal Texidó també es va sumar a les crítiques. 

Davant d'aquesta situació, el consell d'informatius de RTVE ha exigit la dimissió de la direcció d'informatius de TVE per incomplir el seu deure com a servei públic d'informar de forma "objectiva, fidedigna i plural". En un comunicat, l'organisme assegura que diumenge TVE no va respondre a les seves obligacions i va deixar en l'àmbit d'altres televisions la responsabilitat d'informar els ciutadans". 

RTVE no tenia previst cap especial informatiu sobre el referèndum ni a La1 ni a RNE i tota la informació sobre la votació es va concentrar en el 24h. De fet, el consell d'informatius de RNE es queixava a través de Twitter que la direcció de RNE hagués decidit no fer un programa especial per al referèndum, una situació que finalment es va revertir parcialment amb un especial que va improvisar a Ràdio4, segons va explicar el Consell. 

L'organisme fa èmfasi en el fet que TVE no només no va preparar cap dispositiu especial per cobrir un gran esdeveniment informatiu, sinó que, a més, "va fer tot el possible per difondre una visió parcial i esbiaixada dels fets". 

Un altre dels aspectes que crítica el consell és que ni La1 ni el 24h va recollir les paraules del president Carles Puigdemont en què es feia una valoració de la jornada de referèndum, un error que consideren una demostració d'"incompetència" i "males pràctiques". També qualifiquen de "greu" el fet que els informatius minimitzessin l'actuació de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional a Barcelona i altres poblacions catalanes.

A més, ahir l'organisme va anunciar que obriria una investigació sobre la cobertura de l'1-O a TVE. "Donem suport a les queixes dels professionals de TVE a Sant Cugat pel tractament de RTVE de l'1-O i obrirem una investigació", ha assegurat l'organisme regulador, que ha tancat el tuit amb el l'etiqueta #D efiendeRTVE. 

Etiquetes

Més continguts de