Audiències
Mèdia 16/06/2014

El Gran Premi de Catalunya lidera el dia i frega el rècord de l'any

El cinema de La 1 s'imposa a la nit i 427.000 catalans segueixen l'Argentina-Bòsnia de matinada

Ara
2 min

BarcelonaDesprés d'una potentíssima arrencada del Mundial, aquest diumenge no va ser el futbol, sinó les motos, el que va convertir Telecinco en la cadena més vista del dia. El Gran Premi de Catalunya de MotoGP va tenir 694.000 espectadors i un 36,2% de quota de pantalla, unes xifres que se situen a només 4.000 persones del rècord de l'any per al Mundial de motociclisme, obtingut amb el Gran Premi de les Amèriques, disputat en 'prime time'.

De totes maneres, el partit entre les seleccions de l'Argentina i de Bòsnia i Hercegovina, que representava el debut de Leo Messi al Mundial del Brasil, tampoc no va aconseguir un mal resultat, tenint en compte que va començar a mitjanit. Una mitjana de 427.000 catalans –un 29,5% dels que a aquella hora miraven la televisió– van estar pendents del matx, que va dominar clarament la seva franja i va ocupar el sisè lloc del rànquing diari. L'horari va fer que la primera part tingués un seguiment força més alt que la segona, però tot i així gairebé 400.000 persones seguien pendents del partit quan es va acabar, a la 1.50 de la matinada.

Abans que comencés el futbol, el lideratge del 'prime time' va quedar repartit entre TV3 i La 1. La televisió catalana va imposar-se durant el primer tram de la nit gràcies al '30 minuts', que va ser la quarta emissió més vista del dia amb 566.000 espectadors i un 17,3% de 'share', la cinquena millor dada de tota la temporada. Cal tenir en compte, però, que aquesta setmana l'espai de reportatges ja no competia amb 'Salvados', sinó amb 'El club de la comedia', que va estrenar la temporada a La Sexta amb 395.000 seguidors i un 12,4% de quota.

Durant la segona part del 'prime time', 'El foraster' va baixar fins als 515.000 espectadors i el 16,3% de 'share', i es va veure superat per la pel·lícula 'El día de mañana', que va aportar a La 1 629.000 espectadors i una quota del 20,2%. Gràcies a aquest resultat, el segon més alt de la temporada per a 'La película de la semana', el film va ocupar el tercer lloc al global del dia, just per darrere del 'Telenotícies vespre', que va reunir 684.000 persones.

Aquestes van ser les deu cadenes més vistes del dia:

  1. Telecinco: 13,3%
  2. Antena 3: 11,8%
  3. TV3: 10,2%
  4. La 1: 9,8%
  5. Cuatro: 7,2%
  6. La Sexta: 7,2%
  7. FDF: 3,4%
  8. La 2: 3,0%
  9. Discovery Max: 2,5%
  10. Divinity: 2,3%
stats