Obituari

Mor Remei Oliva, l'última mare de la Maternitat d'Elna

Remei Oliva, va sobreviure als camps de concentració d’Argelers i de Sant Cebrià i va tenir el seu primer fill a la Maternitat d’Elna
1 min

Remei Oliva, l'última mare supervivent de la Maternitat d'Elna, ha mort als 104 anys. Oliva hi va arribar des del camp d'Argelers, i va tenir el seu primer fill al centre creat per Elisabeth Eidenbenz, que va ajudar a donar a llum 597 fills de dones empresonades en camps de concentració.

Nascuda a Barcelona el 1918, es va exiliar a França arran de la Guerra Civil i va passar 15 mesos al camp d'Argelers, on va quedar embarassada. Després de les privacions del camp de refugiats, la Maternitat d'Elna va semblar-li un paradís. Oliva va acabar fixant la seva residència a França. El 1988 va escriure les seves memòries, La noia de la capsa de fils: Memòries d'un exili no desitjat, publicades pel Memorial Democràtic el 2021.

stats