Factor Energia fa el salt al mercat domèstic amb l'objectiu de captar-hi 100.000 clients

La companyia catalana deixa de proveir exclusivament a empreses i vol arribar a un milió de particulars en tres anys oferint preus baixos

Factor Energia, companyia independent de comercialització elèctrica, vol assaltar el mercat domèstic. Segons ha explicat a l'ARA el seu president, Emili Rousaud, l'objectiu és arribar als 100.000 clients de llars espanyoles en pocs mesos. Aquest objectiu és el que permetria fer rendible aquesta nova aposta. Però l'objectiu a més llarg termini és tenir un milió de clients particulars en tres anys.

Amb el salt al mercat domèstic, Rousaud compleix el seu somni quan va fundar la companyia l'any 1999 de convertir-se en una elèctrica integral. Fins ara s'havia centrat en les empreses, bàsicament petites i mitjanes, però l'objectiu d'arribar a les llars hi era, d'aquí la seva publicitat que fins ara remarcava que era l'elèctrica de les empreses "de moment".

Emili Rousaud reconeix que l'última reforma de tarificació del ministre d'Indústria, José Manuel Soria, després de la polèmica subhasta del passat mes de desembre, li ha permès fer el salt. Ara vol oferir un servei a particulars en base a l'experiència adquirida els últims 15 anys en el mercat de les empreses. Un mercat en el qual Factor Energia té 40.000 empreses clients, la qual cosa li ha permès facturar 426 milions d'euros l'any 2012. L'objectiu estratègic de la companyia és ara arribar als 2.000 milions de facturació l'any 2018.

Per fer-ho Factor Energia posarà en marxa una forta ofensiva publicitària i de màrqueting. Oferirà a les llars tant tarifa fixa, amb un any de permanència i penalització si hi ha baixa per part del client, com tarifa variable. En la tarifa fixa –el client pacta amb la companyia quant pagarà cada mes independentment de les variacions del mercat elèctric– l'oferta se situa molt per sota de les propostes que han presentat a la Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència les principals companyies elèctriques. Per exemple, serà "un 11% menys que la tarifa fixa que ofereix Endesa, que és el principal comercialització a Catalunya".

Per arribar al mercat de les llars, Factor Energia promourà la contractació mitjançant Internet. Fins i tot ha preparat una aplicació per ajudar els clients a estalviar emergia i, per tant, reduir el rebut de la llum. Això és especialment important pels que no contractin la tarifa fixa, sinó que optin per una tarificació variable. En aquest cas, el preu també serà, segons Rousaud, per sota del que ofereixen les grans elèctriques però no tant per la tarifa sinó per la creació d'hàbits d'estalvi dels consumidors amb, per exemple, ajuts d'aquesta aplicació per dir quan l'energia és més barata, o per explicar com optimitzar la potència contractada o si aquesta s'ha de modificar. Tot i això, Rousaud creu que el rebut de la llum dels seus abonats se situarà un 10% per sota del que era la tarifa d'últim recurs.

Factor Energia està participada en un 35% per Rousaud, i el 65% està en mans del fons JZ International. El president de la companyia està segur que podrà traslladar als particulars l'èxit que ha tingut amb les empreses. "L'any 2007 vam facturar 30 milions", diu, "i l'any 2013 eren ja 426 milions. Tenim 40.000 clients, la qual cosa suposa un 3% de quota de mercat, però el pla estratègic preveu arribar al 9% l'any 2018".

Emili Rousaud ho té clar. Sap quin client particular busca. "Volem tots aquells que estan farts de les grans empreses. Que els possibles clients farts de les grans empreses del sector ens vegin com una alternativa capaç de defensar l'estalvi i el drets dels clients davant de les grans distribuïdores elèctriques". L'estratègia també la té clara: "Hem crescut amb les petites i mitjanes empreses donant servei". Això és el que vol fer amb els particulars. Com encara no estan instal·lats els comptadors intel·ligents a les llars, Factor Energia no podrà jugar amb la variabilitat de la tarifa minut a minut. Però creu que pot ajudar a optimitzar l'eficiència en la potència contractada, quelcom que ja s'ha fet amb 32.000 empreses amb bons resultats, segons explica el president de la companyia. També creu que es pot incentivar l'estalvi entre els clients. Amb les empreses ha aconseguit que de mitjana paguin un 24% menys que la denominada tarifa dissuassiva. Això és el que ara vol traslladar a les llars.

Més continguts de