Automoció

QEV proposa una aliança per crear 4.000 llocs de treball a la planta de Nissan

Tres empreses de mobilitat sostenible posen sobre la taula un 'hub' de descarbonització de 1.000 M€

2 min
La fàbrica de Nissan a la Zona Franca.

BarcelonaLa companyia de Montmeló QEV Technologies ha presentat aquest dijous la que vol ser la "candidatura líder" en el procés de reindustrialització de Nissan. L'empresa especialitzada en mobilitat elèctrica ha anunciat una aliança amb BTECH i Ronn Motor Group per fer un hub de descarbonització a la planta de l'automobilística japonesa a la Zona Franca. Aquest projecte proposa una inversió de 1.000 milions d'euros en els pròxims cinc anys per implementar diverses iniciatives al voltant de l'automoció sostenible. El centre, defensen els impulsors, suposaria la creació de 4.000 llocs de treball directes (cobrint així la pèrdua de treballadors per l'adeu de Nissan a finals d'any) i prop de 10.000 d'indirectes.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'empresa assegura que la seva candidatura ja ha rebut el suport a través d'una carta d'adhesió de més de 50 entitats del sector que han expressat el seu interès en col·laborar amb el hub. "El nostre objectiu és potenciar la mobilitat sostenible de forma integral, sector en el qual som un actor reconegut internacionalment, però buscar alhora la industrialització de vehicles per transformar profundament la nostra mobilitat, així com el transport urbà i la logística d'última milla", ha explicat Joan Orús, el conseller delegat de QEV Technologies.

Mobilitat sostenible

BTECH, amb seu a Martorell, està especialitzada en el desenvolupament de vehicles i la industrialització per a produccions en sèrie, mentre que la nord-americana Ronn Motor Group es dedica a la fabricació d'automòbils d'hidrogen de zero emissions. L'objectiu d'aquest hub de descarbonització seria tirar endavant "una àmplia gamma" de productes elèctrics com ara vehicles industrials, per a l'última milla i petits camions. A més, totes tres empreses també volen implementar una línia de fabricació sota llicència per a altres firmes nacionals i internacionals.

D'altra banda, el projecte pretén mantenir alguns dels models que actualment es produeixen a la Zona Franca, com la furgoneta elèctrica e-NV200, sota un nou nom de marca. També acolliria altres iniciatives com ara un centre d'homologació i certificació de bateries d'Applus o la fabricació de piles d'hidrogen de l'empresa Sisteam. La proposta de QEV competirà, entre d'altres, amb la del grup belga Punch, que vol fabricar 25.000 furgonetes a l'any a la planta de Nissan.

stats