Alimentació
Economia 11/10/2021

La quarta generació agafa les regnes de Noel Alimentària

La companyia, que exporta a més de 60 països, ha doblat la facturació en vuit anys

2 min
Imatge de la planta principal de Noel Alimentària, a Sant Joan les Fonts

Sant Joan de les FontsEra el 1920 quan el jove Isidre Bosch Muntada va obrir la Carnisseria Model, a Olot. Un segle després, aquella petita botiga s’ha convertit en una gran multinacional amb més de 2.000 treballadors i 16 centres de producció. A pesar dels múltiples canvis i innovacions que ha experimentat l’empresa, no ha canviat mai la propietat i sempre s’ha mantingut en mans de la família Bosch. “Soc un ferm creient i defensor de l’empresa familiar. Però la cosa més difícil o perillosa és el canvi generacional”, admetia el director general, Joan Boix, durant unes jornades empresarials organitzades per la patronal FEMCat. Ell i la seva dona, Anna Bosch, han passat ara la batuta de la companyia a la quarta generació: els seus dos fills, Albert i Xavier Boix i Bosch; que es van incorporar al negoci fa una dècada, després de treballar en altres empreses.

En els últims vuit anys, Noel quasi ha doblat la facturació: dels 187 milions del 2013 als 365 del 2020. El 60% de la producció l’exporta a més de 60 països, entre els quals hi ha la Xina i els Estats Units. I de fabricar només productes càrnics han passat a una diversificació que inclou també sushi, productes vegetarians i vegans, cremes, salses i sucs vegetals, pizzes, croquetes i plats de cuina catalana. La seu principal és situada a Sant Joan les Fonts, a la comarca de la Garrotxa, però també tenen centres de producció a Olot, el Baix Empordà, Barcelona, Terol i Osca.

Nova planta oncològica pediàtrica

A més de l’àmbit estrictament empresarial, la família Bosch va crear un comitè de responsabilitat corporativa per implantar línies estratègiques basades en tres àmbits: les persones, el medi ambient i la societat. Sota aquest paraigua, impulsen iniciatives que abasten diferents objectius: des de plans per fomentar la formació i la igualtat entre treballadors fins a la reducció de l'empremta ambiental o l'impuls de projectes socials, com la donació d’aliments i les beques per finançar el cost dels estudis universitaris de 12 joves. 

Així mateix, ara han començat la campanya Realitat Millorada per recaptar més de 6 milions d’euros per construir una nova planta d’ingressos de la zona oncològica pediàtrica de l’Hospital de la Vall d’Hebron de Barcelona amb 28 habitacions individuals, zona de jocs infantils, menjador, gimnàs i una gran terrassa.

stats