Moda

El salt de Hollywood al món empresarial: Kim Kardashian quadruplica el valor de la seva empresa en quatre anys

Cada vegada més celebritats reinverteixen la seva fortuna en una marca personal; Skims, l'empresa de roba de modelar el cos, ja val 4.000 M$

3 min
Kim Kardashian en una imatge recent a París

WashingtonDesprés de l'èxit del seu negoci de maquillatge, que la va fer entrar al selecte club dels milmilionaris, Kim Kardashian va iniciar l'any 2019 la seva segona aventura professional: Skims, una marca de roba per modelar el cos. Quatre anys més tard, l'estrella de la televisió nord-americana ha aconseguit quadruplicar-ne el valor. Després d'una nova ronda de finançament, en què ha recaptat 270 milions de dòlars, Skims ja val 4.000 milions de dòlars (3.661 milions d'euros), 800 més que la valoració que van fer els inversors l'any passat.

Mentre la febre dels unicorns comença a perdre volada als Estats Units, amb moltes start-ups signant valoracions més baixes i abstenint-se de buscar nou capital, l'empresa de Kardashian, fundada de la mà del seu soci Jens Grede, destaca per un creixement molt ràpid. Skims va ser un èxit des del seu llançament, en què centrava la seva comercialització en roba modeladora, i s'ha anat expandint amb els anys en el sector de la roba, la llenceria i els banyadors. Aquesta tardor, de fet, planeja ampliar la seva producció, també, cap al públic masculí.

La nova entrada de capital, procedent principalment del gestor d'actius Wellington Management i l'empresa de capital risc Greenoaks Capital, ha fet augmentar el patrimoni personal de l'estrella televisiva fins als 1.700 milions. L'any 2021, després de vendre's el 20% de la seva primera start-up, KKW Beauty, per 200 milions de dòlars, va entrar per primera vegada a la llista Forbes de persones amb més de 1.000 milions de dòlars. La revista va indicar la setmana passada que els darrers esdeveniments han comportat una entrada de 500 milions de dòlars en la seva fortuna.

Un imperi familiar

Kim no és la primera de les germanes Kardashian que, aprofitant la seva fama, decideixen invertir la seva riquesa en un negoci personal i en línia amb la seva figura pública, ni és la primera celebritat que multiplica d'aquesta manera tan contundent els seus ingressos.

De fet, amb més o menys èxit, cadascun dels membres de la família Kardashian-Jenner té la seva empresa: Kylie Jenner va llançar l'any 2015 una marca de maquillatge, Kylie Cosmetics, que va complementar l'any 2019 un negoci de Skincare, Kylie Skin. Aquestes inversions empresarials l'han ajudat a situar-se, per sisè any consecutiu, com la persona més jove a aparèixer a la llista Forbes de les dones nord-americanes més riques. Segons la revista, als seus 25 anys, ostenta una fortuna neta de 680 milions de dòlars.

Altres exemples d'èxit empresarial en la família més televisiva del país els trobem en Khloé, la germana més jove, amb la seva marca de roba Good American, que propugna la "inclusivitat de tot tipus de cossos"; Kourtney, que l'any 2019 va fundar Poosh, una marca i blog enfocats al lifestyle, amb receptes, rutines de fitness i la recomanació de productes "aprovats per Poosh"; o Kris Jenner, amb la seva marca Safely, la darrera incorporació a l'imperi familiar, una marca que fabrica productes de neteja produïts a base de plantes, que començarà a comercialitzar aquest any.

De Hollywood al món empresarial

Cada vegada és més habitual veure celebrities reconvertides en empresaris. Les marques de maquillatge cofundades per famosos, per exemple, representaven el 4% del mercat abans de la pandèmia, i han crescut fins al 7%, segons dades de l'empresa NPD Group. És una tendència que s’estén a la resta de sectors, que neixen fruit de la unió entre el saber fer (l'anomenat know how) d'un empresari i la popularitat d'un famós, una fórmula gairebé infal·lible que catapulta els resultats del negoci.

Les Kardashian han seguit els mateixos passos que estrelles com George Clooney, Katy Perry, Jennifer Anniston, Snoop Dogg, Scarlett Johansson, Jennifer Lopez o Rihanna. Aquesta darrera celebrity, per exemple, ja compta amb un imperi de més de 1.400 milions de dòlars. La cantant, que es va iniciar en el món musical el 2005 amb 17 anys, és una de les artistes amb més vendes de la història, amb més de 60 milions d'àlbums venuts digitalment. Dues dècades després, és milmilionària, però no gràcies a la música, sinó a una encertada inversió en la seva companyia cosmètica, Fenty Beauty, l'any 2017.

Casos similars trobem en l'actriu Cameron Diaz, amb la seva línia de vins Avaline; en Selena Gomez, amb Rare Beauty, una marca de maquillatge que en tres anys ja es ven en 45 països; en l'empresa d'ulleres d'Elton John, de nom homònim (Elton John Eyewear), o en Dwayne Johnson, conegut com The Rock, que en tres anys ha portat la valoració de la marca de tequila Teremana per sobre dels 2.000 milions de dòlars.

stats