Bertín Osborne debutarà a Telecinco el dia 27 amb el programa amb Pedro J. Ramírez que havia d'emetre TVE

En declaracions a 'El món a RAC1', el presentador assegura que no sap per què la pública no va renovar 'En la tuya o en la mía'

'Mi casa es la tuya', el nou programa de Bertín Osborne a Telecinco, s'estrenarà el dia 27 d'abril i ho farà emetent el capítol en què apareix Pedro J. Ramírez, rodat en principi per ser emès a Televisió Espanyola i que es va apuntar com a possible causa del divorci entre la cadena pública i la productora del programa, Proamagna.

En una entrevista aquest dimarts a  'El món a RAC1' amb motiu de la seva relació amb els 'papers de Panamà', Osborne ha donat la seva "paraula d'honor" que ni ell ni la productora no saben "exactament" els motius pels quals TVE es va fer enrere en la seva "promesa" de renovar 'En la tuya o en la mía' per 18 programes més. " De cop ens van dir que 18 no, que 5. No ens va semblar raonable", ha explicat el presentador, que assegura que li va "saber greu" marxar de TVE, perquè hi era "feliç".

Segons va explicar en el seu moment el president de RTVE, José Antonio Sánchez, la pública va prendre aquesta decisió perquè, en un moment d'inestabilitat política a l'Estat que podia comportar una renovació de la cúpula de la corporació, no volia comprometre els seus hipotètics substituts amb un contracte a llarg termini.

Aquesta decisió, però, va generar malestar a la productora, que  va començar a negociar amb altres cadenes per portar-hi el format davant la impossibilitat de seguir a TVE. L'enfrontament va acabar amb la rescissió el contracte per part de la televisió pública, que acusava la productora d'haver-ne incomplert una clàusula. Alhora, això va comportar que els dos últims capítols de la temporada, ja rodats, no s'arribessin a emetre.

Entre aquests n'hi havia un de polèmic, el dedicat a Ágatha Ruiz de la Prada, en què apareixia el seu marit, el periodista Pedro J. Ramírez, que des de fa mesos és un dels principals assots del govern del PP. El mateix Ramírez defensa que va ser precisament la seva aparició al programa la causa que va portar TVE a no voler renovar l'espai. Finalment, aquest capítol s'acabarà emetent, però no a TVE, sinó a Telecinco.