Televisió
Mèdia 13/02/2014

Intereconomía abandona la TDT i es convertirà en un canal de pagament

Només mantindrà les emissions en obert al País Valencià i a Madrid

Ara
2 min

BarcelonaIntereconomía ha abandonat les emissions a través de la TDT per convertir-se en un canal de pagament. El grup presidit per Julio Ariza ho ha anunciat aquest dijous al migdia, dotze hores després que la seva programació en obert s'acabés sense previ avís i quedés substituïda per un rètol on es llegeix: "Pròximament nova programació". La frase va acompanyada d'una bola del món, però no hi ha ni el nom ni el logotip de la cadena.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

L'emissió en obert d'Intereconomía només continuarà al País Valencià i a Madrid, segons avança la nota, que no precisa en quin moment començarà la seva nova oferta. De moment, sí que es pot seguir l'emissió a través d'internet, amb la graella habitual, formada des de fa mesos per espais de televenda i el programa nocturn 'El gato al agua' com a únic contingut de producció pròpia.

El comunicat assegura que Intereconomía "ha decidit suspendre les emissions en obert dins del marc de negociació amb Vocento [l'accionista majoritari de Net TV, l'empresa a la qual pertany el canal pel qual emet Intereconomía i del qual aquest grup té un 25% de les accions] per tornar als seus orígens amb una estratègia que suposarà una nova cadena segmentada, potent i essencialment dirigida a un perfil qualitatiu". Malgrat això, la cadena no ha fet cap referència al cessament d'emissions –que s'ha prodït a la 1.00 de la matinada, quan s'ha acabat el programa 'El gato al agua'– fins al cap de dotze hores.

Segons algunes fonts, els impagaments d'Intereconomía a Net TV podrien arribar als 10 milions d'euros, una quantitat que podria haver motivat aquesta desaparició de la TDT. Els problemes econòmics de l'empresa fa mesos que duren i han donat lloc a dos ERO, impagaments a alguns dels treballadors i acomiadats, un canvi de seu forçat, el tancament del diari 'La Gaceta' o la desaparició de l'emblemàtic programa espotiu 'Punto pelota'. Per fer front a aquesta situació dramàtica, l'empresa té intenció de vendre el seu canal d'emissió al Reial Madrid i de llogar el que fins la setmana passada ocupava MTV, que ara emet només a través de Canal+. De moment, aquesta operació –que depèn també del futur dels nou canals de TDT amenaçats per la sentència del Suprem– no s'han concretat, com tampoc ho ha fet el canvi de nom del canal, d'Intereconomía a InterTV, anunciat fa mesos a través de Twitter.

stats