Convoquen vaga indefinida al Bicing

Els sindicats reivindiquen millores laborals i avisen que la protesta començarà dimarts

Revolta laboral al servei de Bicing de Barcelona. Els sindicats CGT i COBAS, que representen tot el comitè d'empresa, han fet una crida a la vaga indefinida en tots els horaris a partir del dimarts 8 d'octubre. Denuncien les condicions dels treballadors del servei, uns 150, i asseguren que han donat nou mesos de marge per negociar a la Unió Temporal d'Empreses (UTE ) Pedalem, que va entrar a gestionar el nou Bicing a principis d'aquest 2019, abans d'engegar les mobilitzacions. Les condicions, diuen els sindicats, no són acceptables i les millores s'han reivindicat des de l'inici del servei ara fa 12 anys. Denuncien, per exemple, que els salaris són baixos -amb moltes categories per sota dels mil euros- o que hi ha dos convenis diferents, que els treballadors demanen unificar. 

El comitè d'empresa també exigeix a l'empresa que complementi el 100% del salari en casos de baixa per accident laboral, hospitalització o intervenció quirúrgica i que els treballadors passin a tenir un contracte fix a partir dels sis mesos a l'empresa. També reivindiquen que augmentin els extres per nocturnitat i caps de setmana i que es garanteixi el compliment de la llei de prevenció de riscos. 

Tot el que has de saber sobre el Bicing del 2019

"Els sindicats CGT i COBAS esperem que el sentit comú s'imposi i que la participació dels organismes implicats ens pugui ajudar a trobar una solució satisfactòria al conflicte", apunten els sindicats en el seu comunicat, després de responsabilitzar l'Ajuntament per la seva "manca de diàleg" amb els treballadors de les empreses subcontractades. Els treballadors també convoquen concentracions diàries, a les 10.30 del matí, a la plaça de Sant Jaume. 

El nou servei de Bicing aposta per les bicicletes elèctriques i ha comportat la substitució de tots els vehicles i estacions. La nova empresa oferirà el servei durant deu anys, a raó de 15 milions d'euros anuals. La nova oferta també ha de servir per portar el servei públic de bicicletes a zones que, fins ara, no en tenien, com Ciutat Meridiana, Trinitat Nova o Vallcarca, on el fet d'augmentar l'oferta elèctrica ha de facilitar que els usuaris no descartin anar-hi en bici tot i que el recorregut faci pujada.