Trànsit
Societat  /  Mobilitat 09/06/2022

Trànsit i la DGT es plantegen reduir a 100 km/h la velocitat màxima a l'AP-7 al Vallès

Matí de cues quilomètriques a l'autopista per l’incendi d’un camió cisterna

ARA
2 min
Una imatge de les càmeres de trànsit de les cues quilomètriques aquest dijous a l'AP-7 per l'incendi d'un camió

BarcelonaEl Servei Català de Trànsit i la Direcció General de Trànsit (DGT) es plantegen reduir la velocitat a l'AP-7 dels 120 km/h actuals a 100 km/h en el tram de les comarques del Vallès Oriental i Occidental. És la proposta en què treballen les autoritats per reduir accidents i retencions i, segons ha avançat TV3, es podria aplicar en altres trams de l'autopista. El coordinador de mobilitat i seguretat viària de Trànsit, Òscar Llatje, ha explicat que "estan alineats" amb el ministeri de Foment per tirar la mesura endavant.

"L'objectiu seria aplicar una regulació fixa en uns trams determinats, centrant-nos en el tram de l'AP-7 entre el Vallès Oriental i Occidental. Havíem dit 110, però podria ser 100", ha dit Llatje. La mesura de fer que els vehicles circulin més a poc a poc serviria per rebaixar els xocs per envestida; és a dir, quan un vehicle xoca amb un altre per darrere.

L'1 de setembre del 2021 es van retirar els peatges de l'AP-7, que va passar a ser gratuïta, i el trànsit ha crescut entre un 40 i un 50%. L'accidentalitat també ha augmentat. Entre el 13 de gener i el mes de maig es van registrar més del triple de morts per accidents que en el mateix període del 2019, l'any anterior a l'esclat de la pandèmia. És a dir, 13 víctimes mortals, una xifra que representa prop d'un 20% de la mortalitat d'enguany.

Autopista tallada durant hores

Aquest dijous s'ha produït a l'AP-7, a Barberà del Vallès, un col·lapse circulatori que s’ha allargat durant hores i que ha deixat gairebé 20 quilòmetres de retencions. La causa: l’incendi d’un camió cisterna, declarat a les set d’aquest matí. Tot i que els Bombers han pogut apagar el foc en pocs minuts i el conductor ha sortit il·lès de l’accident, l’incendi i les tasques de neteja de la taca de gasoil que havia causat el camió han obligat a tallar l’autopista. En sentit sud, cap a Tarragona, ha quedat totalment tallada entre les set i les deu del matí: ara ja s’han obert dos carrils per reprendre la circulació. En sentit nord, cap a Girona, els primers minuts només hi havia un carril obert i al cap d’una estona se n’hi ha sumat un de segon.

Tuit de Trànsit de l'accident

Això ha començat a provocar cues de vehicles. Des de la Roca del Vallès en direcció a Tarragona s’han arribat als 19 quilòmetres de retencions. Des del Papiol en direcció a Girona les cues han superat els 17 quilòmetres amb retencions intermitents. A més, l’incendi del camió en hora punta a l’AP-7, en un tram que connecta amb altres vies principals, ha repercutit també en la circulació de la B-23, la B-30, la C-59 i la C-17 amb cues als accessos de Barcelona. Els Bombers han advertit que les tasques de neteja s’allargarien fins a les onze del matí.

Aquesta nova situació de col·lapse a l’autopista s’ha produït la mateixa setmana que ja hi va haver 40 quilòmetres de retencions dilluns en l’operació tornada del pont de tres dies. Des del setembre de l’any passat l’AP-7 és una de les vies que ha quedat alliberada de peatges, malgrat que això ha portat més circulació de vehicles a l’autopista i també més accidents: aquest any ja suma 13 víctimes mortals, més que les que es van produir en tot l'any passat .

stats