Alimentació

Freixenet invertirà 30 M€ en ampliar les caves de Sant Sadurní

La companyia supera amb nota el covid i preveu tancar l'any assolint el rècord de 100 milions d'ampolles venudes

2 min
Les caves Freixenet.

BarcelonaEl grup Freixenet ha superat amb nota el covid i ha anunciat una inversió de prop de 30 milions d'euros per ampliar un 35% la capacitat de les seves instal·lacions de Sant Sadurní d'Anoia. Concretament amb aquesta inversió, que es preveu que estigui operativa el 2024, es podran emmagatzemar 35 milions d'ampolles addicionals per donar resposta a l'augment de vendes i, alhora, construir una nova línia de degollament capaç de gestionar 15.000 ampolles per hora. "Fa temps que l'empresa necessita més espai per a cava, l'última expansió similar es va fer a l'inici dels anys 2000", ha detallat aquest dimecres el conseller delegat del grup, Pere Ferrer. L'ampliació, a més, permetrà a la companyia prescindir d'alguns dels magatzems que té fora de la seu, concretament de dos de Sant Pere Molanta (Olèrdola) i un de Torrelavit.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Ferrer ha assegurat que la injecció de diners es duu a terme després dels bons resultats tant del 2020, tot i la crisi del covid, com d'aquest 2021. En aquest sentit, ha afegit que es preveu tancar l'any amb una xifra rècord de vendes de 100 milions d'ampolles (55 milions de cava, 13 milions de prosecco i 32 milions de vins tranquils). Aquestes dades suposaran un increment d'aproximadament un 10% respecte al 2020, quan les vendes, tot i la pandèmia, van créixer un 5% en comparació a l'any anterior gràcies a l'exportació. Tant Ferrer com Andreas Brokemper, també conseller delegat, han puntualitzat, però, que aquest augment es materialitza de forma més tímida en la facturació.

Cava sense alcohol

De cara a les vendes del 2022, Ferrer s'ha mostrat més prudent, ja que ha dit que s'ha d'esperar a veure com evolucionen el covid i les noves variants. Ara bé, ha avançat que es reforçaran els vins tranquils, nous projectes com el cava sense alcohol i s'impulsaran alguns mercats, com l'anglès. Pel que fa a la crisi de subministraments, que el sector està notant en la manca de paper, vidre o suro, la cavista ha assegurat que està "perfectament abastida perquè bona part de les compres es fan de forma coordinada des de Henkell".

Després de la recent reorganització al grup Dr. Oetker, matriu de la cavista des que es va signar l'aliança amb Henkell el 2018, dos membres d'aquesta família s'han incorporat recentment al consell d'administració de Freixenet: Alfred Oetker, que és ara el president del grup, i Carl Ferdinand Oetker, en qualitat de conseller. El grup té una facturació que supera els 2.000 M€ i dona feina a més de 8.000 treballadors.

El grup ha presentat també aquest dimecres l'anunci d'aquest Nadal, que, seguint la línia dels últims anys, ha prescindit de cares conegudes. S'ha gravat a la Costa Brava i el lema d'enguany és “La vida és com la celebres”.

Anunci Freixenet 2021
stats